הפרעות אכילה וסיבוכי הריון

(0)
לדרג

מחקר שוודי גדול מצביע על סיכון גבוה יותר לסיבוכים, על רקע אנורקסיה, בולימיה ומשקל עודף של האם לפני הכניסה להריון. הפתרון: ניטור הדוק יותר של הריונות אלו

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לנשים שסבלו בעבר מהפרעות אכילה סיכון מוגבר למגוון סיבוכי הריון; כך עולה מתוצאות מחקר חדש מפינלנד, שפורסמו לאחרונה בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology.

לדברי החוקרים, הפרעות אכילה משפיעות על נשים בגיל הפוריות וההתנהגויות האופייניות להפרעות אכילה פוגעות משמעותית במאזן המטבולי וההורמונלי של הגוף, דברים שיכולים להשפיע בעתיד על מהלך ההריון והלידה.

לצורך המחקר נאספו נתונים מרשומות רפואיות של כ-2,250 נשים עם הפרעות אכילה שטופלו בבית חולים בהלסינקי בין השנים 1995-2010. נמצא כי עד שנת 2010, נשים שסבלו בעבר מאנורקסיה ילדו 302 תינוקות, נשים עם בולימיה נרבוזה ילדו 724 תינוקות ונשים עם הפרעת אכילה מופרזת ילדו 52 תינוקות. בקבוצת הביקורת (כלומר נשים ללא הפרעות אכילה בעברן), היו מעל 3,500 נשים שילדו במהלך תקופת המחקר כ-6,300 תינוקות.

מהנתונים עולה כי מרבית סיבוכי ההריון אירעו בתדירות זהה בכל הקבוצות, אך באנורקטיות לשעבר תועד סיכוי גדול יותר להתפתחות אנמיה, וכן תוארה שכיחות גבוהה יותר של לידת תינוק בעל משקל לידה נמוך ולידה מוקדמת מאוד. בקרב נשים שסבלו מבולימיה תועדה שכיחות גבוהה יותר של לידת תינוקות שנדרשו להחייאה או עם מדד אפגר נמוך. בנשים עם הפרעת אכילה מופרזת תועדה שכיחות גבוהה יותר של לחץ דם גבוה במהלך ההריונות ולידת תינוקות גדולים.

החוקרים מצאו עוד כי בנשים עם אנורקסיה ובנשים עם הפרעת אכילה מופרזת הסיכוי לתמותת עובר או יילוד היה גדול יותר. נוכח ממצאי המחקר, ממליצים החוקרים לרופאים לנטר באופן הדוק יותר את ההריונות של נשים בעלות רקע של הפרעות אכילה.

בואו לדבר על זה בפורום הריון בסיכון גבוה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום