אמצעי מניעה? גלו אותם בפייסבוק

(0)
לדרג

צעירות שנחשפו להדרכה בנושא מניעת הריון גם ברשת החברתית, גילו ידע רב יותר בנושא ממי שנחשפו רק לייעוץ של רופא או לחומר הסברה מודפס

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הרשת החברתית פייסבוק, בשילוב עם ייעוץ במרפאה, עשויה להיות כלי הדרכה יעיל בנושא אמצעים למניעת הריון. כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

במחקר השתתפו כ-140 צעירות בנות 18-45, שקיבלו טיפול במרפאת רופא נשים גדולה. החוקרים חילקו את המשתתפות במחקר לשתי קבוצות - מחציתן קיבלו הדרכה סטנדרטית באמצעות עלוני מידע בנושא אמצעי מניעה, והיתר קיבלו הדרכה וגם נחשפו לפרסומים בפייסבוק. המסרים ברשת הפייסבוק כללו את אותו המידע שהופיע בעלוני המידע, אך הוא הוגש בצורת סרטונים, תרשימים ומשחקים.

במסגרת המחקר נבחן הידע של הנשים לפני ההדרכה ואחריה. התוצאות היו בבירור לטובת המידע ברשת החברתית: החוקרים כותבים כי הצליחו לשפר את הידע של המטופלות בנושא אמצעי מניעה, בעיקר בנשים צעירות בסיכון גבוה להריון לא מתוכנן.

כמו כן נמצא כי נשים שלקחו חלק בקבוצת ההדרכה באמצעות רשת הפייסבוק הביעו העדפה ברורה לאמצעי מניעה הפיכים וארוכי טווח. על רקע מחקרים לפיהם הגברת שימוש באמצעי מניעה הפיכים וארוכי טווח עשויים להפחית את שיעור ההריונות הלא מתוכננים, נראה כי הפרסום בפייסבוק תרם למאמצי ההסברה בקרב צעירות.

לדברי החוקרים, המשתתפות בקבוצת הפייסבוק הביעו שביעות רצון רבה יותר עם גישת הייעוץ, בהשוואה לנשים בקבוצת הביקורת.נ מהמחקר עולה כי מתן מידע בנוגע לאפשרויות למניעת היריון באמצעות רשת הפייסבוק הינה שיטה יעילה לשיפור הידע בנושא והעדפת שימוש באמצעי מניעה הפיכים וארוכי-טווח בנשים. כמו כן הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום