מהפכת ביטוח הבריאות בדרך?

(0)
לדרג

ועדת גרמן בודקת אפשרות של ביטוח רפואי חדש ומוזל, שיכלול רק כיסוי לניתוחים ולחוו"ד שנייה. הביטוח יוצע על ידי קופות החולים וחברות הביטוח וימנע כפל ביטוחי

מאת: מערכת zap doctors

במשרד הבריאות בודקים בימים האחרונים אפשרות של יצירת ביטוח בריאות חדש, שיכלול רק את שני הרכיבים הנחוצים ביותר - כיסוי עבור חוות דעת שנייה ועבור ניתוחים. המטרה היא להגביר את התחרות בשוק הביטוח, ולמנוע מצב של כפל ביטוחי, כשרבים מהמבוטחים משלמים פעמיים על אותו שירות.

ההצטרפות לפוליסה, שתוצע על ידי קופות החולים וחברות הביטוח הפרטיות, לא תהיה כרוכה בעמידה בדרישות סף שונות, דוגמת גיל, וכך יוכל הלקוח לבחור היכן לעשות את הביטוח על פי קריטריונים של שירות ומחיר.

לפי ההודעה שהוציאה לאחרונה תת הוועדה בנושא ביטוחים של ועדת גרמן בראשותו של ד"ר שלומי פריזט, הכיסוי בפוליסה זו יהיה לתקופה קצובה, הוא יהיה אחיד ויוגדר במשותף על ידי נציגי משרד הבריאות ואגף שוק ההון במשרד האוצר. תנאי ההצטרפות לפוליסה זו יהיו ללא בדיקת מצב רפואי, גיל וכדומה, ותוגדר תקופת אכשרה משותפת למבוטח בביטוח המסחרי ולעמית בשב"ן (שירות ביטוח נוסף), כלומר מי שרכש ביטוח מורחב דרך קופת החולים.

התקווה היא כי צעד זה יגביר את התחרות בין השחקנים, יגביר את היעילות של המערכת, השקיפות ובעיקר יעניק מוצר הוגן, אחיד, זול וברור למבוטחים. "פתרון זה מבטל הלכה למעשה את כפל הביטוח ומאפשר לציבור להשוות בין מוצרי הניתוחים המשווקים בשב"ן ובביטוחים המסחריים (הפרט והקבוצתיים) לפי בסיס אחיד בהבדל של מחיר ושירות. באופן כזה הציבור יוכל לקבל החלטה מושכלת האם הוא רוצה את המוצר והיכן הוא מעדיף לרכוש אותו".

עכשיו נותר רק להמתין ולראות אם וכאשר יוצע הביטוח החדש, והאם ישנה את שוק הביטוח בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח משלים - כללית מושלם, מכבי זהב ועוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום