דיכאון: לא מטפלים בלחץ דם

(0)
לדרג

מדוע מטופלים פסיכיאטריים מקבלים טיפול פחות טוב בתחומים אחרים? לפי מחקר חדש, הסיכוי של מי שסובל מדיכאון לקבל טיפול לאיזון לחץ דם או הפנייה למומחה נמוך יותר

מאת: מערכת zap doctors

חולים הסובלים מדיכאון אינם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר לאיזון יתר לחץ דם. כך עולה ממחקר חדש, לפיו הסיכוי להגברת הטיפול לאיזון לחץ הדם או הפנייה למומחה ליתר לחץ דם נמוך יותר בקרב חולים הסובלים מיתר לחץ דם ומדיכאון.

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine מסבירים החוקרים כי יש עדויות, לפיהן חולים עם מחלות פסיכיאטריות מקבלים טיפול רפואי פחות אינטנסיבי בתחומים אחרים. ממצאי המחקר הנוכחי מצטרפים לנתונים אלו ומדגימים את ההבדלים בנוגע לאיזון גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם באוכלוסייה זו.

במחקר השתתפו 158 חולים, שטופלו על ידי 28 רופאי משפחה בשני מרכזים אקדמיים. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 65 שנים, כאשר לחץ הדם הסיסטולי הממוצע עמד על 158.7 מ"מ כספית (בעת הביקור האחרון במרפאה). החולים נטלו בממוצע 2.5 תרופות לאיזון יתר לחץ דם. מעט פחות ממחצית מהמשתתפים אובחנו עם דיכאון (45%).

החוקרים מדווחים כי שיעור המקרים שבהם לא הוגבר הטיפול לאיזון יתר לחץ דם, לא ניתנה הפניה למומחה לטיפול ביתר לחץ דם, או לא בוצע בירור של יתר לחץ דם למרות לחץ דם שאינו מאוזן, היה גבוה יותר משמעותית בחולים הסובלים מדיכאון, בהשוואה לחולים ללא דיכאון (70% לעומת 51%, בהתאמה). בחולים עם דיכאון תועד סיכוי גבוה יותר בהיקף של 40% לאפליה זו, בהשוואה לחולים ללא הפרעות פסיכיאטריות.

לדברי החוקרים, ממצאים אלו, עשויים להסביר את הפרוגנוזה הגרועה יותר של מחלות לב וכלי דם בחולים הסובלים מדיכאון, בהשוואה לחולים ללא דיכאון. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין מדוע רופאים מטפלים בחולים עם דיכאון בצורה שונה, אך בשלב זה מעודדים את רופאי המשפחה לנקוט בגישה זהירה בכל הקשור לתת-טיפול בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם בחולים עם דיכאון.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום