צלקות: לייזר חדשני יכול לעזור

(1)
לדרג

בשורה טובה לסובלים מצלקות אקנה: טכנולוגיית לייזר חדשה, הפועלת בשיטה של ריכוך העור ועידוד התחדשותו, יכולה לשפר משמעותית את מראה העור

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: העלמת צלקות אקנה לייזר בפנים

הטיפול בצלקות עבר בשנים האחרונות מהפך משמעותי, עם כניסתן של שיטות חדשות לטשטוש ושיפור מראה העור. אבל למרות כל ההתקדמות, מעט מאוד מענה ניתן עד לאחרונה לסובלים מצלקות של אקנה.

"כשמדברים על טיפול בצלקות, צריך להפריד בין צלקות שנגרמות מאקנה לבין צלקות ניתוחיות וטראומתיות, שנגרמות מכוויות או מחתכים", מסביר ד"ר יואב גרונוביץ' מומחה לכירורגיה פלסטית מהמרכז לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים "הרמוניה שערי צדק". "לצלקות אקנה מחפשים כבר שנים בתחום הרפואה הפלסטית את הפתרון האידיאלי, אבל רק לאחרונה השגנו פריצת דרך בטיפול בהן בעזרת טכנולוגיית לייזר חדשה".

מה הייחוד של טיפול הלייזר החדש?

"למכשיר הלייזר החדש קוראים ICON, ובניגוד למכשירי לייזר אחרים, הוא לא מקלף את העור כדי לטפל בצלקות. המכשיר, שקיבל כמובן אישור FDA, גורם לחימום הרקמה וסיבי הקולגן, ובכך יוצר תהליך מתמשך של הסתדרותם מחדש מה שמביא למראה צלקות פחות שקוע, ולמרקם אלסטי יותר.

"אורך הגל של מכשיר הלייזר צריך להתאים לעומק העור המצולק, שאליו צריך לחדור כדי להשפיע על תזוזת סיבי הקולגן. מכאן שלא כל מכשיר לייזר יכול לטפל באותן בעיות עור. חשוב לי להדגיש כי עדיין לא הצליחו להמציא שום טכנולוגיה שיכולה להעלים צלקות עד לכדי תוצאה של עור חלק לחלוטין. אבל הטיפול החדש בהחלט משפר משמעותית את מראה העור".

למי מתאים טיפול הלייזר החדש?

"הטיפול הזה מתאים לאנשים מצולקים, שסובלים ממראה הצלקות שעל עורם. ברגע שמטופל או מטופלת מסיימים סדרת טיפולים ואומרים כי הם לראשונה בחייהם מצליחים להסתובב ללא מייקאפ בלי לחוש בושה, זאת האינדיקציה הטובה ביותר לכך שהטיפול הצליח. מכשיר האייקון בהחלט מוכיח את עצמו בנושא זה, ותוצאותיו בשטח מצוינות".

כיצד מתבצע הטיפול?

"הטיפול מתבצע ללא הרדמה, רק בעזרת משחת אלחוש. אורך הטיפול הוא כ-20 דקות, ומבצעים אותו בכל שלושה שבועות, בסך הכל חמישה טיפולים".

מה היתרון של השיטה לעומת שיטות אחרות?

"בניגוד לפילינג, קרן הלייזר אינה מבצעת קילוף לעור. כבר אחרי חצי שעה מרגע תום הטיפול, אפשר לשים מייקאפ ולחזור לשגרת החיים הרגילה. פילינג דורש מהעור זמן החלמה והתחדשות, וכן יכול לגרום להפרשה ולזיהום. קרן הלייזר במכשיר החדש חודרת מעבר לאפידרמיס - ולכן יש לה יתרון משמעותי. בנוסף, קרן הלייזר של המכשיר מתאימה לכלל סוגי העור, מהבהיר ביותר ועד לכהה ביותר".

האם ניתן לשלב טיפול בלייזר לצד טיפולים אסתטיים נוספים?

"בכל הנוגע לצלקות עמוקות יותר, כגון צלקות שנגרמו מפגיעה טראומתית או ניתוחית, צריך לשלב כמה מודלים: קודם הזרקת שומן לצלקות שקועות, ואחר כך טיפול משלים בעזרת מכשיר הלייזר. השומן בעצם מאפשר מילוי של הצלקת ובנייה של עור חדש, וטיפולי הלייזר מאפשרים את התרככות הצלקת, לצד הענקת אלסטיות מוגברת וטשטוש הבולטות שלה. השילוב הזה נחשב למאוד יעיל ומביא לתוצאות מיטביות".

מהם חסרונות הטיפול?

"מילת המפתח לפני טיפול בצלקות היא תיאום ציפיות. בשיחה מקדימה עם כל מטופל פוטנציאלי אני מסביר שאין העלמה מוחלטת של הצלקות, אלא שיפור משמעותי בנראות ובבולטות שלהן. שביעות הרצון במטופלים שלנו קרובה ל- 100% בשיפור צלקות באמצעות טיפול בלייזר, וללא ספק זו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר כיום".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים ואסתטיקה בשילוב לייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום