שילוב אוכל בריא בחיי היומיום

(0)
לדרג

כולם יודעים שחשוב לאכול בריא, אך אורח החיים המודרני מקשה על כך. על ידי מספר שינויים קלים בהרגלי הצריכה והאכילה, ניתן בהחלט לשלב אוכל בריא בחיי היומיום

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: תזונה בריאה, הפרעת אכילה

בעיית שילובם של מזונות בריאים קשורה לא פעם לרתיעה מפני משטר בישולים מורכב, ובסטיגמה לפיה אוכל בריא אינו ממש טעים ומשביע. לכן, ראוי להדגיש כי אוכל בריא אינו מילת גנאי. נהפוך הוא - הכוונה היא לאוכל טעים, משביע וזמין שניתן בקלות לשלב בחיים. עם הזמן, על ידי שינויים הדרגתיים בהרגלים, יהפכו מאכלים בריאים למרכיב דומיננטי שישפר את איכות החיים והבריאות, ואפילו את מצב הרוח.

תזונה בריאה בחיי היומיום (אילוסטרציה)
תזונה בריאה בחיי היומיום (אילוסטרציה)

למה כדאי לעבור לתזונה בריאה?

תזונה בריאה מסייעת להפחתת רמות המתח בגוף ובנפש, לתפקוד התקין של מערכת העיכול, לשיפור זרימת הדם ולחיזוק המערכת החיסונית. בנוסף, היא מחזקת את השלד ואת מערכת העצבים, מסייעת בבעיות פריון, משפרת את הזיכרון ואת יכולות הריכוז והלמידה, וגם מונעת ותורמת לריפוי מחלות לב ודם, סוכרת, מחלות פרקים ואפילו סרטן. במילים אחרות, לכל אדם המעוניין להשיג שיפור מהותי בבריאותו ובהרגשתו כדאי להתחיל לעבור לסוג זה של תזונה, ויפה שעה אחת קודם.

מה לאכול כדי לשמור על תזונה נכונה?

המונח אוכל בריא מתייחס לתזונה הכוללת את כל אבות המזון, כך שארוחה מלאה צריכה להכיל חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים. מרכיבים אלה מושגים על ידי שילובם של מזונות טריים ומזינים בתפריט היומי, כדוגמת אגוזים למיניהם, וכן מתכונים המבוססים יותר על מזון אפוי, מאודה או מבושל, ופחות על מזון מטוגן העשיר בשומן. בנוסף לכך, מומלץ להרבות באכילת פירות וירקות טריים, בדגש על עלים ירוקים, ולהקפיד על שתייה מרובה של מיצים טריים או מים. יש לציין כי תזונה בריאה עוסקת לא רק במה שצריך לאכול, אלא במזונות שיש לצמצם את צריכתם. דוגמאות לכך מהווים מזונות מתועשים, שתיית קפה, אכילת ממתקים וצריכת מזונות רוויים בשומן.

מהם הפתרונות לצריכת אוכל בריא ביומיום?

צריכת אוכל בריא מתחילה במספר שינויים ברשימת הקניות. ראשית, את הלחם הלבן יש להחליף בלחם מקמח מלא או מקמח שיפון, מאחר שהוא בריא יותר וגם טעים ומשביע בהרבה. כמו כן, יש לעבות את כמות הפירות והירקות הטריים, שלא חייבים להיות אורגניים, ובהחלט עשויים לכלול ירקות קפואים השומרים על הערכים התזונתיים ונשמרים במקרר לטווח ארוך. בנוסף, מומלץ להעדיף שמן זית, שהינו בריא לגוף ומשתלב היטב בסוגים רבים של מתכונים, וגם להפחית במוצרי גבינה עתירי שומן. מי שעדיין מתקשה להגיע לתזונה מאוזנת יכול לשלב תוספי תזונה הכוללים מינרלים, ויטמינים, חומצות וחלבונים הנחוצים לגוף. התוספים ניתנים לרכישה בחנויות טבע ובבתי מרקחת.

כיצד לשלב אוכל בריא לאורך כל היום?

צריכת מזון בריא מתחילה בארוחת הבוקר, ומי שממהר יוכל להסתפק בצלחת גרנולה עם דבש ויוגורט עשיר בחיידקים פרו-ביוטיים. לארוחת עשר, כדאי להכין כריך מזין מקמח מלא עם טונה, אבוקדו או טחינה, לצד מספר ירקות. בהמשך היום, אפשר לנשנש פירות טריים, פירות יבשים, חטיפי בריאות ומיני אגוזים ופיצוחים ללא מלח, ולארוחת הצהריים כדאי להכין סלט גדול או לקנות אותו במסעדה שידועה בטריות מוצריה. יחד עם זאת, את ארוחת הערב המלאה בבית מומלץ לבשל באופן עצמאי, ולהעשירה בעשבי תיבול ותבלינים, בבשר דל שומן או בדגים, ובתוספת של תבשיל קטניות או ירקות. בישולים אלה מקנים זמן איכות משותף לבני המשפחה, וגם חוסכים באופן ניכר בהוצאות על אכילה מחוץ לבית.

כיצד לאכול ולחיות נכון?

אין ספק שתזונה בריאה מהווה מפתח להעלאת איכות החיים, והבשורות הטובות הן שלא מדובר במשימה כה קשה הכרוכה בשינויים דרסטיים. למעשה, כבר על ידי הרחבת המודעות לנושא וצריכה של מזונות בריאים וטריים, ניתן ליצור שינוי מהותי וחיובי בחיים.

סייעו בהכנת הכתבה מומחי אתר בישולים מבית אסם

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום