הסרת שיער בלייזר: השיטות החדשות

(10)
לדרג

רוצה להסיר שיער וחוששת מהכאבים? ימי העינויים נגמרו: לא עוד שעווה ואפילציה. הכירו את השיטות החדשות: הסרת שיער בלייזר או בהבזקי אור (IPL). לגברים ולנשים

מאת: מערכת zap doctors

כעשרים שנה חלפו מאז המהפכה בתחום הסרת השיער, עם תחילת השימוש בלייזר. כיום, מרפאות אסתטיקה רבות מציעות טיפולים משוכללים ומשופרים להסרת שיער המבוצעים בידי מטפלים רבים המומחים בתחומם, ומטופלים רבים יכולים ליהנות משיטות חדשניות להסרת שיער.

מהם החידושים האחרונים בתחום? מי לא יוכל ליהנות מהשיטות היעילות והמכאיבות פחות, יחסית לשיטות המסורתיות, של מריטת השיער הכרוכות בכאבים ובאי נעימות? ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור העוסקת ברפואה אסתטית, משיבה על כל השאלות בנושא.
הסרת השיער המסורתית כואבת וסזיפית (אילוסטרציה shutterstock) הסרת השיער המסורתית כואבת וסזיפית (אילוסטרציה shutterstock)

מהן השיטות הקיימות להסרת שיער?

ישנן השיטות המסורתיות הכוללות מריטה של השערה באמצעות שעווה או אפילציה ושתיהן מאוד כואבות. השעווה תולשת את השערות מהשורש ואלה חוזרות לצמוח כעבור שבועיים בממוצע. האפילציה כוללת החדרת מחט חשמלית אל שורשי השערה ובכך עוצרת את האספקה של הדם לשערה וגורמת לנשירתה.

שתי השיטות החדשניות והיעילות ביותר, כוללות הסרת שיער בלייזר והסרת שיער בהבזקי אור (IPL). תהליך הסרת שיער בלייזר מתבצע באמצעות אלומת אור בעוצמה גבוהה הגורמת לחום. החום נספג בזקיק ובפיגמנט של השערה וגורם להיחלשותה של השערה עד כדי נשירתה ועיכוב צמיחתה מחדש. טכנולוגיית הסרת שיער בהבזקי אור (IPL), המכונה גם 'אינפרא', משתמשת בהבזקי אור חזקים שנבלעים בשיער והורסים את שורשיו.

האם הסרת שיער מתאימה רק לנשים?

ממש לא. גם גברים רבים עוברים טיפולים להסרת שיער. ההבדל בין המינים בהקשר זה נעוץ באזורי הגוף השונים, המושפעים מגנטיקה, מהורמונים ומתנאים סביבתיים.

האם הסרת שיער בלייזר מיועדת רק לסובלות משיעור יתר?

בהחלט לא. כל אישה מתקשה להתמודד במשך כל החיים עם הצורך להסיר שיער במקומות שונים בגוף. נשים הסובלות משיעור יתר, תופעה המתרחשת על רקע גנטי, הורמונלי או שימוש בתרופות, בוודאי סובלות יותר מעובדה זו. אבל כל אישה, כמו גם גברים רבים, מעוניינת להסיר את השיער באופן יעיל, כדי להימנע מההתעסקות עם גילוח, משחות ומריטות. לא רק נשים הסובלות משיעור יתר רוצות להיפטר משיער ברגליים, בבית השחי ובמפשעות. מי שיותר שעירה תשאף גם להסיר שיער מהזרועות, מהישבנים, מהגב, מהבטן ומהחזה.
הסרת שיער בלייזר לתוצאות טובות לאורך זמן (אילוסטרציה shutterstock) הסרת שיער בלייזר לתוצאות טובות לאורך זמן (אילוסטרציה shutterstock)

מהי שיטת הסרת השיער המומלצת ביותר?

ללא ספק השיטות החדשניות הן המומלצות. הלייזר והבזקי האור הן שיטות יעילות ביותר להסרת שיער; הן לא מאוד מכאיבות (הטיפול מעט מעקצץ וצורב, אולם שימוש בחומרי קירור, חומרי הרגעה ומשחות אלחוש מאוד מסייעים להקלה), הן מתאימות להסרת שיער באזורים נרחבים והן מספקות תוצאות מספקות לאורך זמן. השאלה באיזו מהשיטות להשתמש תלויה במאפיינים שונים של המטופל: צבע שיער, מרקם השערה, גיל המטופל, מין המטופל, אזורי המטרה וצבע העור. באופן כללי ניתן לומר כי לרוב לייזר עדיף כי הוא משיג את התוצאה בפחות טיפולים.

מי לא יכול ליהנות מהסרת שיער בלייזר?

בעבר היו הרבה יותר מטופלים שלא התאימו לשימוש בלייזר לשם הסרת שיער, אך כיום יותר ויותר מטופלים יכולים ליהנות מהתהליך. מטופלים בעלי עור בהיר ושיער עבה וכהה תמיד יכלו ליהנות מהלייזר. אחרים, בעלי עור כהה ושיער כהה, יכלו להיעזר רק באינפרא. החידוש הגדול בתחום הסרת השיער הוא העובדה שכיום ישנם מכשירי לייזר שמתאימים גם למועמדים אלה, שבעבר נמצאו לא מתאימים. אולם גם כיום ישנם מטופלים שלא יוכלו לעבור טיפול בלייזר להסרת שיער, כמו מטופלים עם שיער שיבה או שיער בצבע ג'ינג'י. גם מטופלים עם עור מאוד שזוף לא יוכלו ליהנות מהטיפול: הם יישלחו הביתה ויידרשו לשוב כאשר צבע עורם יחזור למתכונתו המקורית. מי שמגיע לטיפול אחרי חשיפה ממושכת לשמש כשהעור שלו מאוד שזוף חשוף לסיכון של התפתחות פיגמנטציה בעור עקב הטיפול ולכן מומלץ לעבור את טיפולי הסרת השיער בחורף, עוד לפני שמתחילים להיחשף לשמש ו"לתפוס צבע"באביב ובקיץ.

כמה טיפולים צריך כדי להשיג תוצאה משביעת רצון?

מספר הטיפולים הנדרש משתנה ממטופל למטופל ותלוי בכמה גורמים דוגמת גיל המטופל, אזור הטיפול. מתחילים עם סדרה של עשרה טיפולים. סביר כי בחלוף תקופה ארוכה יצטרך המטופל לחזור על הטיפול שעשה. למרות שמדובר במספר טיפולים, המטופלים לא מאוד סובלים מהצורך לחזור ולעבור את הפרוצדורה, וזאת בשל מספר סיבות: ראשית, הטיפולים עצמם קצרים; שנית, הטיפולים לא כואבים; שלישית, הטיפולים מאד מרווחים: הבדל של חודשים בין טיפול לטיפול.
הסרת שיער בלייזר מתאימה מאוד גם לגברים (אילוסטרציה shutterstock) הסרת שיער בלייזר מתאימה מאוד גם לגברים (אילוסטרציה shutterstock)

האם נדרש זמן החלמה לאחר טיפול להסרת שיער בלייזר?
הטיפולים אינם מחייבים שהייה בבית ואין כל תקופת החלמה. הימים בהם אישה הייתה צריכה לשהות שעות בטיפול ועוד שעות בבית חלפו: היא יכולה 'על הדרך', בין המטלות הרבות שלה, לעבור את הטיפול באופן ממוקד ולצאת מהמרפאה חזרה אל שגרת החיים, וזה יתרון עצום של שיטה זו.

האם השיער מוסר לצמיתות, או שישוב לצמוח?

אין דבר כזה "הסרת שיער לצמיתות". זהו מונח מטעה שמפרסמים משתמשים בו כדי לפתות מטופלים ולמעשה על ידי כך הם מספקים מידע לא מדויק. טיפול מוצלח להסרת שיער הוא לא כזה שגורם לכל השיער לנשור ולא לצמוח אף פעם, אלא כזה הגורם לו להיות דליל ופלומתי. ניתן להרגיש שינוי במספר הקשרים: קצב הצמיחה, הצפיפות של השיער, עובי ומרקם השערות ואפילו הצבע. השערה אף פעם לא חוזרת להיות כמו שהייתה: היא משנה מרקם, צפיפות, צבע ועובי, אבל היא כן תצמח בשלב כלשהו לאחר הטיפול, פשוט באופן שונה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום