פסח נקי ובטוח

(0)
לדרג

נוכח העלייה בפגיעות ילדים מכימיקלים וחומרי ניקוי לקראת חג הפסח, לפניכם הוראות בטיחות שיעזרו לכם לצחצח את הבית וגם לשמור על הקטנטנים בטוחים

מאת: מערכת zap doctors

בשבוע שלפני חג הפסח בשנה שעברה נרשמה עלייה של 22% בחשיפות לרעלים בקרב כלל האוכלוסייה (725 חשיפות לרעלים), ועלייה של 19% בקרב ילדים עד גיל 6 (313 חשיפות לרעלים), בהשוואה לממוצע השבועי בשנת 2013.

על פי נתוני המרכז הארצי למידע בהרעלות בבית חולים רמב"ם, כ-45% מהחשיפות לרעלים לפני חג הפסח מיוחסות לילדים עד גיל 6.

להלן כללי בטיחות בשימוש בחומרי ניקוי וכימיקלים, שמתפרסמים על ידי משרד הבריאות, ארגון בטרם והמרכז הארצי למידע בהרעלות ברמב"ם:

חומרי ניקוי יש למקם הרחק מטווח השגתם של ילדים - במקום גבוה או נעול. מיד בתום השימוש, יש להקפיד להחזירם למקומם ולסגור את המיכל, זאת כדי למנוע בליעה או שאיפה של חומרים רעילים וכוויות.

מומלץ לקנות חומרי ניקוי ותרופות באריזות קשות פתיחה לילדים.

אין לערבב חומרי ניקוי, ובפרט לא חומצות ומלבינים, תערובות כאלו משחררות גזים רעילים ועלולות להיות מסוכנות ביותר במקרה של שאיפה.

יש להקפיד על השארת חומרי הניקוי והתרופות באריזתם המקורית תוך סגירת המיכל. אין לאחסן חומרי ניקוי בבקבוקי שתייה, גם אם מצוין על בקבוקי השתייה "חומר רעיל" - פעוטות אינם יודעים לקרוא.

אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון ולא בכוסות שתייה.

קריאה קפדנית של הוראות השימוש במוצר, לפני השימוש בו, והקפדה בביצוע ההוראות עשויות להועיל למבוגרים ולילדים כאחד.

תרופות שאינן בשימוש או שפג תוקפן, חומרי ניקוי והדברה, צבעים ומדללי צבע שאינם בשימוש יש לסלק מהבית בצורה בטוחה מבלי שלילדים תהיה גישה אליהם.

בכל חשיפה או חשד לחשיפה לחומר רעיל יש לפנות לסיוע רפואי או למרכז הארצי למידע בהרעלות, רמב"ם, בטלפון 04-8541900.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום