הסיגריה האלקטרונית מחוץ לחוק

(0)
לדרג

ייצור ושיווק הסיגריות האלקטרוניות ייאסר לפי תקנות משרד הבריאות, זאת בהמשך לבדיקות בטיחות, שגילו כי הן מסוכנות ומכילות לעתים יותר ניקוטין מסיגריות רגילות

מאת: מערכת zap doctors

עכשיו זה רשמי: מכירה ושיווק סיגריה אלקטרונית תיאסר, כך לפי תקנות שהתקין משרד הבריאות, בהמשך לאישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

לפי התקנות, לא ייצר אדם, לא ישווק, ולא יאחסן לצורך שיווק סיגריה אלקטרונית ומוצריה. תחילתן של תקנות אלה חצי שנה מיום פרסומן.

הסיגריה האלקטרונית ששווקה כאלטרנטיבה בריאה יותר למעשנים, יורדת מהמדפים בעקבות מסקנת רשויות הבריאות כי מדובר במוצר מזיק לא פחות מסיגריה רגילה.

בניגוד לעלי הטבק, נכתב בתקנות, בנוזלי המילוי של סיגריות אלקטרוניות המכילות ניקוטין יש חומר בכמות גדולה (שכן חומר המילוי אמור להספיק לתקופה) ובריכוז גבוה והוא גם רעיל יותר מהניקוטין המצוי בעלי הטבק. כך למשל, "בשונה מסיגריה, המכילה כ-1 מ"ג ניקוטין בסה"כ המשתחרר במהלך עישון הנמשך כ-7 דקות, בסיג"א הריכוז יכול להיות גם 24 מ"ג בתוך 2 סמ"ק נוזל, וכמות הניקוטין שתשתחרר בכל שאיפה אינה ברורה וגם משך השימוש עשוי להיות ארוך יותר. עולה כי כם כמות הניקוטין בסה"כ גבוהה יותר בהשוואה לסיגריה רגילה.

כמו כן, בשונה מסיגריה ובשל הכמות הגדולה של חומר המילוי, אין שליטה והגבלה על כמות הניקוטין (כפי שיש בסיגריה בודדת, או בחפיסה בודדת) והאדם נמצא בסיכון מוגבר להרעלת ניקוטין (והאדם יעשן יותר ויותר בכדי לספק כמות עולה של גירוי של ניקוטין למוח)".

בנוסף, קיימת חוסר אחידות בין איכות ובטיחות מותגים של סיגריות אלקטרוניות וכן בין פריטים של אותו מותג. בעולם תועדו מקרים של דליפות ממחסניות, חוסר אחידות בין ריכוזי ניקוטין של סיגריות אלקטרוניות ובקבוקוני מילוי, וחוסר התאמה בין הריכוז המוצהר לריכוז שנמדד בפועל. כמו כן הסיגריות האלקטרונית נמצאו כמכילות גם חומרים רעילים נוספים.

יש לציין, כי עמדתו המקצועית של מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) היא כי יש לאסור על שיווק סיגריות אלקטרוניות, וכן ארגון הבריאות העולמי (WHO) קרא למדינות להיזהר ממוצרים אלו, שנמצאו לא בטוחים לשימוש כרוני, כוללים חומרים מסרטנים או מגרים לריאות, מקדמים לגיטימציה של העישון ופוגעים במאמצים לצמצום העישון ושלא הוכחה יעילותם לצמצום העישון או לגמילה מעישון.


בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום