סקס אחרי גיל 40: מבט נשי

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, מרבית הנשים בגיל 40 עד 65 מקיימות יחסי מין באופן קבוע, בייחוד מי שרואות בסקס חלק חשוב מהחיים. מה הם הגורמים שמנבאים חיי מין סדירים?

מאת: מערכת zap doctors

נשים בגיל העמידה, הרואות בפעילות מינית חלק חשוב בחייהן, מקפידות יותר על קיום יחסי מין באופן קבוע, בהשוואה לנשים שאינן סבורות כי הפעילות מינית היא חלק אינטגרלי מחייהן. כך לפי מאמר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים ערכו מחקר בניסיון לזהות מה הם הגורמים המנבאים קיום יחסי מין לאורך זמן, משום שידוע כי פעילות מינית קשורה עם איכות חיים ובריאות טובים יותר. המחקר בשם STRIDE (Stage Transitions Result in Detectable Effects) החל בשנת 2005 בהשתתפותן של נשים בנות 40-65, שהשיבו על שאלונים שנתיים להערכת משתנים דמוגרפיים, מצב מנופאוזה ומצבים רפואיים.

במהלך השנה הרביעית למחקר, השלימו המשתתפות שאלון על פי מדד FSFI (Female Sexual Function Index), כלי להערכת עצמית של התפקוד המיני בנשים. לאחר שמונה שנים, בחנו החוקרים את היקף הפעילות המינית כפי שדיווחו בחצי שנה שלפני מילוי השאלון.

עד לשנה הרביעית, 602 נשים עדיין השתתפו במחקר, כאשר 354 דיווחו כי היו פעילות מינית (66.3%). נשים אלו שימשו כקבוצת הבסיס, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים צעירות, לבנות, משכילות, רחוקות יותר מגיל מנופאוזה ונמצאות בזוגיות. עד לשנה השמינית, 228 מהנשים בקבוצת הבסיס (85.4%) עדיין היו פעילות מינית.

גורמים שניבאו סיכוי גבוה יותר להמשך קיום יחסי מין כללו נשים לבנות, מדד מסת גוף נמוך והתייחסות ליחסי מין כבעלי חשיבות רבה יותר. החוקרים לא זיהו קשר בין מדד FSFI לתפקוד מיני לשאלה אם הנשים המשיכו לקיים יחסי מין או לא.

לדבר החוקרים, מחקר עומק זה מוכיח כי מרבית הנשים בגיל העמידה מדווחות כי הן פעילות מינית, וזאת בניגוד לממצאים ממחקרים קודמים.

בואו לדבר על זה בפורום מין ומיניות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום