זבת חלב ואקנה

(0)
לדרג

מחקר: צעירים שצרכו מאכלים עתירי סוכר וחלב דיווחו על החמרה בפצעי בגרות. לדברי החוקרים, גם אם לא ניתן לקבוע קשר סיבתי, יש מקום לשינוי תזונתי בטיפול באקנה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מה הקשר בין אקנה לדיאטה עתירת סוכר ומוצרי חלב? צעירים עם אקנה בדרגה בינונית עד חמורה דיווחו על צריכה מסיבית יותר של סוכר ומוצרי חלב, בהשוואה למי שסבלו מאקנה קלה מאוד; כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

במחקר השתתפו 248 מתנדבים בגילאי 18-25, שדיווחו על דרגת החומרה של האקנה, הרגלי האכילה היומיים שלהם ואילו מוצרי מזון סברו כי גורמים להחמרה באקנה.

נמצא כי משתתפים עם אקנה בדרגה בינונית עד חמורה דיווחו על דיאטה בעלת ערך גליקמי גבוה יותר, עם צריכת סוכר, חלב ושומן רווי בכמות גדולה יותר, בהשוואה לאלו ללא אקנה. מעבר לכך, חולים עם אקנה חמורה דיווחו כי אכלו פחות דגים, בהשוואה לאלו ללא אקנה. לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בכל הנוגע להיקף צריכת פירות וירקות.

עוד מגלה המחקר כי לעתים קרובות, חשים המשתתפים כי שינויים בהרכב התזונה משפיעים על האקנה שלהם.

החוקרים נזהרו מקביעת קשר ישיר, אך המחקר תומך בתצפיות עליהן החולים כבר דיווחו. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, מאחר שלרוב תוצאות הסקירה, לא ברור אם תזונה עשויה לגרום או להשפיע על חומרת אקנה. עם זאת לדברי החוקרים, מהתוצאות המוקדמות עולה כי רופאים יכולים להוסיף שינויים תזונתיים להמלצות לטיפול באקנה.

בואו לדבר על זה בפורום קוסמטיקה רפואית - אקנה, פיגמנטציה, צלוליטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום