חדר מיון חדש בבילינסון

(0)
לדרג

בחדר המיון הגדול בישראל יעמדו לרשות המטופלים חדרי טיפולים אישיים, חיבור אינטרנט ואווירה מרגיעה. הכירו את חדר המיון מהדור הבא. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים בילינסון נחנך לאחרונה מרכז חדש לרפואה דחופה ולטראומה המשתרע על שטח עצום של כ-5,000 מ"ר, חדר המיון הגדול ביותר בישראל. עלותו של הפרויקט כ-26 מיליון מיליון דולר. צוות המיון יעניק טיפול לכ-200 אלף איש בשנה וייפתח רשמית בעוד כחודשיים.

המתחם החדש כולל אזור ייעודי רחב היקף ומאובזר, שבו ניתן לטפל בו זמנית במספר נפגעי טראומה פצועים קשים הסובלים מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מתאונות דרכים, פציעה במסגרת פעילות צבאית, נפגעי פעולות טרור, תאונות עבודה ועוד.

השטח הגדול במיון החדש בבילינסון מאפשר פרטיות מירבית לכל חולה. הבנייה בסטנדרטים גבוהים וייחודיים, בדומה למרכזים הרפואיים המתקדמים בעולם, נעשתה על פי עקרונות תכנון המאפשרים טיפול מיטבי תוך שמירה על כבודו ופרטיותו של כל מטופל לכל מטופל חדר טיפולים אישי (בניגוד לתאים המופרדים באמצעות וילונות). כמו כן, קיימים ארבעה מתחמי טיפול מרווחים, מצוידים בכורסאות לנוחיות המטופלים, שבהם ניתנים טיפולים כגון עירויים, אינהלציה ועוד. בנוסף קיימים במקום חדרי טיפול נמרץ לשימוש במצב חירום, חדרי בידוד, וחדרים ליועצים רפואיים ופסיכולוגיים, שבהם יתקיימו שיחות עם מטופלים ובני משפחתם בפרטיות מלאה.

בנוסף, המיון החדש והמרווח יאפשר סביבת עבודה נעימה ושקטה לצוות המיון, שיוכל לעבוד ביעילות מירבית, גם ברגעי עומס רב, ולתת את השירות הטוב ביותר למטופלים.

מבחינה עיצובית, התפיסה שמאפיינת את המיון שמה דגש על אווירה וחוויה אישית: העיצוב מרגיע כדי להשכיח את העובדה שנמצאים בבית חולים, יש שירות WIFI חופשי ועמדות שתייה לנוחות המטופלים.

עם זאת וכחלק מהתאמת המרכז החדש למציאות הישראלית, נבנה כל המיון מתחת לפני הקרקע, כסביבה ממוגנת מפני התקפות טילים. מדובר ב"מיון מכופתר" - תוך רגעים ספורים ניתן לסגור את כל הפתחים ולהפוך אותו לבועה נפרדת מהעולם החיצוני.

פרויקט הבניה רחב ההיקף התאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של מר דניאל חוסידמן ממקסיקו והודות לשירותי בריאות כללית.

ד"ר ערן הלפרן, מנהל בית המרכז הרפואי (בתי החולים בילינסון והשרון): "בימים בהם חדרי המיון בישראל עמוסים לעייפה, אנשים מושהים ימים ולילות על מיטה מאחורי פרגוד, אני גאה לחנוך את המיון ראשון מסוגו בישראל שמספק חוויות לקוח שלא מוכרת בארץ. דגש מיוחד הושם על אזורי החולים המהלכים המהווים כ- 50% מהפניות למיון. מדובר בשיטת עבודה שתאפשר אבחון ושחרור מהיר מעבר למקובל עד כה. אלמנט נוסף שקיבל דגש רב הוא חדר הטראומה- מרווח מאוד שיאפשר לטפל באירועים רבי נפגעים בעתות שלום ומלחמה".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה דחופה (מיון).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום