"מתיחת בטן בלי נקזים: פחות כואב"

(0)
לדרג

כך מספרות ר' וד', שתי נשים שעברו שני ניתוחים למתיחת בטן בחייהן, כשהניתוח השני היה חוויה מתקנת לניתוח הראשון. זאת תודות לטכניקה ניתוחית חדשה והימנעות מנקזים

מאת: מערכת zap doctors

ד' בת ה-60 עברה בחייה שני ניתוחים למתיחת בטן: האחד בגיל 46 והשני לא מזמן, בגיל 60. "ההבדל בין הניתוחים היה דרמטי", מספרת ד' ומרחיבה: "בניתוח הראשון עברתי שאיבת שומן ומתיחת בטן. ההחלמה היתה קשה מאוד. הרגשתי מאוד מסורבלת וכאובה ולא יכולתי לזוז בגלל הנקזים שגרמו לי לכאבים בכל תזוזה. הנקזים היו בגופי יותר משבוע וגרמו לי לדלקת ועליית חום. כל הזמן חששתי שהשקית אליה מתנקזים הנוזלים תיקרע ופחדתי לישון על הצד. גם הצלקת באזור הניתוח היתה מוגלתית. שקעתי בדיכאון בגלל הנקזים והדיכאון עיכב לי את תהליך ההחלמה. כשהתחילו הסיבוכים הוציאו לי את הנקזים כדי למנוע מוגלה והרגשתי מיד שיפור. הרגשתי יותר נוח ותהליך ההחלמה היה טוב יותר, כי נפשית הרגשתי יותר טוב".

מתיחת בטן (אילוסטרציה)
מתיחת בטן (אילוסטרציה)

ד' מסכמת כי ניתוח מתיחת הבטן לא הצליח כי נשארו צלקות מכוערות ומוגלתיות, צלקות שלקח לה זמן רב להחלים מהן.

"לעומת זאת הניתוח השני היה חוויה מתקנת", מספרת ד', "שמעתי על ניתוח שאיבת שומן ומתיחת בטן ללא נקזים והחלטתי לתקן את הניתוח הראשון. כבר ביום הראשון אחרי הניתוח קמתי והלכתי לשירותים. אחרי חמישה ימים הסתובבתי. ההחלמה היתה טובה יותר. בניתוח השני, תיקנו לי את הצלקת של הניתוח הראשון וגם צלקת של ניתוח אפנדיציט שעברתי. הניתוח הקודם היה מכוער, היו לי גושי שומן שהצטברו במקום אחד ובניתוח הזה הם נשאבו ואני מרגישה נהדר. כבר אחרי חודש חזרתי לעשות הליכות ואחרי יומיים שלושה יכולתי לישון על הצד, מה שעם נקזים היה בלתי אפשרי".

הידוק שרירים, שאיבת שומנים, הסרת עודפי עור

בניתוח מתיחת בטן מבצעים שלוש פעולות: מהדקים את שרירי הבטן, שואבים את השומנים המיותרים ומסירים עודפי עור. בשנים האחרונות נהוג לשלב בניתוח מתיחת בטן גם שאיבת שומן באזורים נוספים, כגון הבטן העליונה והמותניים (ניתוח "בייגלה"). גם הטכניקה הניתוחית השתכללה מאוד והחתך מתבצע באזור קו הערווה ובשיפולי הבטן הצדדיים.

ד"ר יורם וולף, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל שתי מרפאות פרטיות בתחום הכירורגיה האסתטית בתל אביב ובאילת, מסביר על החידוש בניתוחים למתיחת בטן ללא נקזים: "בניתוחים המסורתיים עם נקזים, המנתח מסיים את הניתוח בתפירת נקזים לעור באזור הניתוח, כדי שישאבו נוזלים שהצטברו במהלך הניתוח. הבעיה היא שהנקזים עלולים לגרום לבעיות וסיבוכים, כגון הצטברות נוזלים, יצירת נוזלים, זיהומים, תחושת ניסור פנימי בימים הראשונים, ובעקבות כך ירידה בתנועתיות של המנותח ופגיעה בזרימת הדם וזרימת הלימפה. כל זה מביא להחלמה איטית יותר. רצוי להדגיש שגם בטכניקה הניתוחית החדשה ללא נקזים, במידת הצורך, ניתן לשים את הנקזים אחרי הניתוח בהליך מרפאתי פשוט".

ר' בת ה-61 מספרת על חוויה דומה שעברה. את מתיחת הבטן הראשונה שלה עברה בגיל 37, הן כדי להדק את הבטן שהתרופפה לאחר הריונות והן כדי לטפל בהשמנה הבטנית: "בניתוח הראשון שמו לי נקזים כדי לאגור את הנוזלים אבל הם היו מעיקים וכואבים מאוד בימים הראשונים. כל תנועה שעשיתי גרמה לי לכאב כי הנקזים היו בתוך הבטן. השיפור בהחלמה ובהרגשה החל אחרי מספר ימים, כשהוציאו לי את הנקזים".

את הניתוח השני עברה ר' בגיל 61 כי עם הזמן הבטן התרופפה: "חששתי מאוד לעבור ניתוח נוסף בגלל ההחלמה הקשה בניתוח הראשון, אבל כשראיתי את ההחלמה המהירה יחסית של חברה, שעברה ניתוח מתיחת בטן ללא נקזים, החלטתי שאני הולכת על זה".

הניתוח השני שעברה ר' היה מתיחת בטן ללא נקזים, עם שאיבת שומן. לדבריה: "השיטה ללא נקזים מצויינת. אין כאבים ואין נפיחויות והצטברות נוזלים. הקושי היחידי היה במעבר משכיבה לישיבה ונעזרתי מעט במשככי כאבים. אולם אחרי מספר ימים, כבר התנהלתי וקמתי ולא היתה לי שום בעיה. מלכתחילה הניתוח ללא נקזים אינו מסורבל וכבר אחרי שלושה ימים הלכתי לאירוע".

גם טכניקת הניתוח השתפרה מאוד, קו החיתוך נעשה בסמיכות לשיער הערווה ולא רואים צלקת. ר' מספרת כי היא הופתעה מקלות הניתוח השני, וכי אחרי שלושה חודשים מחלוף הניתוח היא מאושרת ומרגישה שהבטן שלה נראית כמו בגיל 20.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים - מתיחת בטן ושאיבת שומן.
ד"ר וולף בגוגל פלוס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום