השתלות - ללא מגבלת גיל

(0)
לדרג

הוחלט כי הרישום לתור הארצי להשתלות לא יהיה תלוי גיל. יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז להשתלות, פרופ' רפי ביאר: השיקולים יהיו רפואיים בלבד, אך התור יתארך

מאת: מערכת zap doctors

החל מ-2 באפריל חולים בכל גיל יוכלו להירשם ברשימה הארצית של המרכז להשתלות. כך לפי הודעת הארגון, ובהמשך להמלצות הוועדה הציבורית שדנה בנושא.

הוועדה, בראשותו של ד"ר איל כתבן, שהתכנסה לבחינת סוגיית הגיל כקריטריון לרישום השתלות איברים מתורמים נפטרים, החליטה פה אחד שקריטריון הגיל לא ייכלל בזמן הרישום מעבר לשיקולים הרפואיים להשתלה.

הרופאים במרכזי ההשתלה המפנים חולים לרשימת ההמתנה הארצית, המנוהלת במרכז הלאומי להשתלות, יבחנו היבטים רפואיים מקצועיים ללא קשר לגילו של הממתין, יבחנו את מחלות הרקע, מצבו הגופני הכללי של הממתין ויכולתו לעבור את ניתוח ההשתלה, וכן כל מדד רפואי נוסף שיכולה להיות לו השלכה ישירה על תוצאות ההשתלה. התקווה היא כי הסרת מגבלת הגיל תביא לרישום מטופלים שעד כה נמנע מהם להירשם להשתלה בשל גילם, ובכך תגדל רשימת הממתינים הארצית.

פרופ' רפי ביאר, יו"ר ועדת ההיגוי של המרכז להשתלות: מדינת ישראל מצטרפת למדינות הרבות שבהן שיקולי גיל אינם נכללים בזמן רישום והקצאה להשתלת איברים. השיקולים הם רפואיים טהורים. השינויים הללו מתאפשרים בזכות השיפור בידע, בטכניקות הניתוחיות והטיפול הרפואי לאחר ההשתלה שמאפשר לטפל בהצלחה במגוון רחב יותר של חולים. יש לקחת בחשבון שעם הגידול ברשימת הממתינים יתארך התור להשתלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום