רק כשליש עוברים קופה באינטרנט

(0)
לדרג

אם תעברו קופת חולים, המעבר ייכנס לתוקף ב-1 ביולי. מהי קופות החולים המבוקשת, ואיזו קופה עוזבים הכי הרבה מבוטחים? באילו גילאים מתרחשים מירב המעברים?

מאת: מערכת zap doctors

מנתוני משרד הבריאות עולה כי שנתיים מאז הושק שירות המעברים בין קופות החולים באינטרנט, השתמשו בו כ-30% מכל מי שבחר לעבור קופה. עם זאת, שיעור המעברים בשנת 2013 היה הגבוה מזה עשור ומגיע ליותר מ-122 אלף מעברים.

הנתונים מבוססים על פרסומי המוסד לביטוח לאומי, שבאתר שלו מתבצע המעבר בפועל, ומרכזים גם תנועת המבוטחים בין הקופות באמצעות סניפי דואר.

מתוך סך המעברים בשנת 2013, כ-84 אלף נערכו בסניפי הדואר וכ-38 אלף מעברים נעשו באמצעות האינטרנט. שיעור העוברים בין קופות החולים מבין כלל המבוטחים הוא כ-1.6%.

יש לציין כי לרוב ישנה ירידה משמעותית בשיעור העוברים בין קופות החולים ככל שעולים בקבוצות הגיל. קבוצת הגילאים שבה שיעור העוברים בין קופות הוא הגבוה ביותר הוא בני הגילאים 4 ומטה והוא עומד על 2.4% וקבוצת הגילאים שבה שיעור המעברים הוא הנמוך ביותר היא בקרב בני 65 ומעלה, שם שיעור המעברים עומד על כ-0.3% בלבד.

הנפגעת העיקרית מעזיבות - לאומית

שיעור העוזבים והמצטרפים אל קופות החולים ביחס לכמות המבוטחים בשנת 2013 היה גבוה יותר ככל שכמות המבוטחים קטנה יותר. שיעור העוזבים את הכללית הוא 0.9%, במכבי 1.2%, במאוחדת 2.6% ובלאומית 4.6%. שיעור המצטרפים לכללית הוא 1.2%, במכבי 1.3%, במאוחדת 2.5% ובלאומית 3.0%.

בשנת 2013 עזבו קרוב ל-20 אלף מבוטחים את קופת חולים לאומית ועברו לכללית, לעומת 12 אלף מבוטחים שעזבו את לאומית ועברו לכללית (כלומר נטו הצטרפו לכללית כ-8,000 ממבוטחי לאומית). מספר המבוטחים הנמוך ביותר שעבר בין קופה אחת לשנייה הוא בין מכבי ללאומית עם כמות עוברים של כ-3,000 מבוטחים.

שנת 2013 היא השנה השלישית ברצף מאז חוקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי שבה מצטרפים אל קופת חולים כללית יותר מבוטחים מאשר עוזבים אותה. קופות החולים מכבי ומאוחדת שומרות על איזון ואילו לאומית סופגת עזיבה משמעותית של כ-11 אלף מבוטחים נטו.

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח משלים - כללית מושלם, מכבי זהב ועוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום