הגדלת חזה: מדריך לעמק הסיליקון

(0)
לדרג

ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח פופולרי ומבוקש. באיזה שתלים מותר להשתמש? האם יש צורך להחליפם? כמה זמן נמשכת ההחלמה? מדוע יש כאבים אחרי הניתוח? התשובות בפנים

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

עוד בנושא: ניתוחים פלסטיים, ניתוח הגדלת חזה

נערות ונשים רבות חולמות על חזה גדול יותר ממה שנתן להן הטבע, ובוחרות לעבור ניתוח להגדלת חזה, הנחשב לניתוח פופולרי ומבוקש. מי יכולה לעבור את הניתוח? מהן ההכנות? מה משך הניתוח? מה קורה במהלכו? מה מצפה למנותחות בתקופת ההחלמה?

כל התשובות לכל השאלות מפי ד"ר אבי וינברג, כירורג פלסטי בכיר ברשת בתי החולים אסותא ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח ברזילי. מדריך מקיף לניתוחי הגדלת חזה.

מדריך: הגדלת חזה (אילוסטרציה)
מדריך: הגדלת חזה (אילוסטרציה)

מאיזה גיל ניתן לעבור ניתוח פלסטי להגדלת החזה?

"מגיל 18. זהו השלב בו גוף הנערה משלים את התפתחותו והיא אף מגיעה לרוב לבשלות הרגשית-נפשית הנדרשת להליך זה. במקרים בהם הגדלת החזה איננה על רקע קוסמטי בלבד, לשם קבלת חזה גדול ומרשים יותר, אלא היא מתבקשת על רקע מום מולד בשדיים (למשל: אסימטריה קיצונית), ניתן לבצע את הניתוח אף בשלב מוקדם יותר, בגיל 16".

מהו בעצם ניתוח הגדלת חזה?

"זהו ניתוח שבו מוחדרים שתלים אל החזה, כדי למלא אותו ולהגדיל את היקפו ומידתו. במהלך הניתוח, המבוצע לרוב בהרדמה כללית (ניתן גם לבצעו בהרדמה מקומית, אך זה פחות בטוח מבחינה רפואית) ונמשך כארבעים דקות, מחדירים אל החזה שתלים הממלאים אותו. את השתלים ניתן להחדיר דרך חתכים שונים: דרך חתך גקפל התת שדי, דרך חתך סביב העטרה או דרך חתך בבית השחי. ניתן להחדירו למישורים שונים: מתחת לשריר החזה או מעליו. ישנם גם סוגי שתלים שונים. לאחר הכנסת השתל למקומו, הכיס אליו הוחדר נתפר והחזה נחבש.

מהם השתלים המוחדרים? ממה השתלים עשויים?

"כיום נהוג להגדיל חזה באמצעות החדרת שתלי סיליקון. הכוונה לשתלים המכילים ג'ל סיליקון העטוף במעטפת של סיליקון עבה ועמיד. חשוב לציין כי כיום ניתן להשתמש רק בשתלים המכילים ג'ל סיליקון. זהו, למעשה, החומר היחיד המותר לשימוש בשל עמידותו: במידה ויש קרע במעטפת הסיליקון, הג'ל הצמיג איננו נשפך לשד האישה, אלא נשאר במקומו ולכן איננו מאיים על בריאותה".

איזה שתלי סיליקון מומלצים לשימוש?

"ישנם סוגים רבים של שתלי סיליקון, של יצרנים שונים, בגדלים שונים ואף בצורה שונה: אנטומית או עגולה. הבחירה של השתלים שייעשה בהם שימוש אמורה להיעשות במשותף על ידי המנתח והמטופלת. לרוב כל מנתח בוחר לעבוד עם יצרן מסוים ונצמד לסוגי השתלים שהוא מציע. אני ממליץ בהקשר זה, בפה מלא, לוודא כי השתלים המוצעים הם שתלים באישור ה-FDA, הרשות האמריקאית לבטיחות מזון ותרופות. לא מזמן עלה שוב לכותרות סיפור על שתלים שהתפוצצו בגופן של נשים. לכן, חשוב לשים לב שהשתלים מאושרים על ידי ה-FDA. זהו כלל ברזל בסיסי ביותר. בעניין הגודל והצורה: אלה כבר תלויים ברצון המטופלת, בדעתו המקצועית של המנתח, במבנה האנטומי של האישה, במאפייניה השונים ובמטרה הסופית המיוחלת".

האם וכל כמה זמן מומלץ להחליף שתלי סיליקון?

"שתלי סיליקון בטוחים לשימוש. במידה והם נקרעים יש להחליפם. הודות לסיליקון ג'ל, פחת משמעותית הסיכון לדליפה מהשתלים. לאחר מיקום השתלים, האישה צריכה להיות במעקב וההמלצות הן לבצע בדיקות אולטרסאונד תקופתיות כדי לוודא כי אין קרע בשתל. המלצות מחמירות מדברות על החלפה יזומה של השתלים בכל 10 שנים. בישראל נוהגים להסתפק בבדיקת הדמיה, אשר רק אם במהלכה נחשף סיכון מסוים, יוחלפו השתלים. רוב השתלים שורדים שנים רבות".

מה ההבדל בין הרמת חזה לבין הגדלת חזה?

ההבדל הזה לא ברור להרבה מהמטופלות, ונראה כי יש בלבול רב בקרב הציבור, בנוגע לשתי הפרוצדורות הללו. כאשר מחדירים שתל לשד האישה, מבצעים הגדלה של השד. לעומת זאת, הרמה איננה בהכרח הגדלה, ולא תמיד כוללת החדרת שתל. ניתוח הרמת שדיים מבוצע לנשים הסובלות ממראה שד נפול. בניגוד לדעה הרווחת, שד מרוקן איננו שד נפול. ההגדרה של שד נפול מתקיימת כאשר הפטמה של השד נמצאת מתחת לקפל התת עורי. כאשר השד מרוקן, מספיקה החדרת שתל כדי להרימו. כאשר השד נפול, מבצעים ניתוח הרמה, הגורם להצטלקות משמעותית יותר מניתוח הגדלה, ואשר במהלכו מרימים את הפטמה, מסירים עודפי עור ובאמצעות טכניקות שונות מעצבים את רקמת השד בצורת קונוס או לחילופין ובמקרה ויש צורך גם בהגדלהף מחדירים שתל סיליקון. רק פעולה ניתוחית ברקמת השד או החדרת שתל סיליקון יתנו תוצאות לאורך זמן

למה יש לצפות בתקופת ההחלמה מהניתוח?

"יש לצפות ללא מעט כאבים. ניתוח הגדלת חזה הוא ניתוח כואב. במידה ושתל הסיליקון מוקם מתחת לשריר, הכאבים יהיו חזקים יותר ותקופת ההחלמה תהיה ארוכה יותר. במידה והשתל מוקם מעל לשריר, הכאבים פחותים ומגיבים נהדר למשככי כאבים שגרתיים. משך ההחלמה הוא בין חמישה ימים לשבוע, עד לחזרה לתפקוד מלא".

ד"ר ויינברג בגוגל פלוס

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום