כעס עלול להוביל להתקף לב

(0)
לדרג

קודם כל תירגעו: סקירה חדשה מגלה כי בתוך שעתיים מהתקף זעם עולה הסיכון פי 5 להתקף לב ופי 4 לאירוע מוחי. הקשר לא סיבתי, אך מטריד

מאת: ד"ר עמית עקירוב

התפרצויות זעם עשויות להוביל להתפתחות אירוע מוחי או התקף לב. למעשה, קובע מחקר חדש, במהלך שעתיים לאחר התפרצות זעם חלה עלייה של פי ארבעה בסיכון לאירועים מוחיים ועלייה של כמעט פי חמישה בסיכון להתקף לב בהשוואה לזמן שבו האדם אינו כועס.

נתונים אלה עולים מסקירה של תשעה מחקרים, שפורסמה החודש בכתב העת European Heart Journal. לפי הסקירה, הסיכון למחלת לב כלילית לאחר התפרצות זעם היה גבוה במיוחד בנבדקים עם סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם והתפרצויות זעם תדירות. מדובר בסיכון מצטבר, כאשר לעלייה בתדירות אירועי זעם הייתה השפעה קלינית גדולה יותר.

נוכח הממצאים החד-משמעיים, החוקרים קובעים כי קיים סיכון מוגבר לאוטם שריר הלב, תסמונת כלילית חדה, אירוע מוחי והפרעות קצב לב במהלך השעתיים לאחר התפרצות זעם. אם במהלך התשאול הרפואי מתברר כי המטופלים מדווחים על רמת כעס גבוהה יחסית, אז יש לשקול המלצה על התערבות, כולל תרופתית, על מנת להוריד את מפלס הכעס.

לדברי החוקרים, לא ניתן לקבוע על סמך הממצאים כי מדובר בהכרח בקשר סיבתי בין אירועי כעס ובין מחלות לב וכלי דם. עם זאת, מהמחקרים השונים עלו עדויות עקביות לסיכון מוגבר לאירועים אלו מיד לאחר התפרצויות זעם.

בואו לדבר על זה בפורום התקפי לב ומוות פתאומי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום