תוספי אומגה יעילים כדגים

(0)
לדרג

בניסוי שנערך בסרביה נמצא כי נטילת תוסף התזונה אומגה 3 מעלה את רמות EPA ו-DHA בדם באופן דומה למה שניתן להשיג באכילת דג סלמון פעמיים בשבוע

מאת: מערכת zap doctors

לקפסולות של שמן דגים עשויה להיות תועלת דומה לזו של דגים שומניים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסרביה, שפורסמו לאחרונה בכתב העת Nutrition Research.

החוקרים כותבים כי לחומצות שומן אומגה-3 שמקורן בשמן דגים ודגים שומניים השפעה חיובית ידועה, וכעת נמצא כי נטילת קפסולות שמן דגים או צריכת דגים שמנוניים במינונים המומלצים, הביאה לעלייה דומה בריכוז EPA (Eicosapentaenoic Acid) ו-DHA (Docosahexaenoic Acid) בדמם של מתנדבים למחקר שאינם אוכלים דגים בכמות גדולה.

להשוואת היעילות היחסית של דגים שומניים עם תוספי שמן דגים על רמות EPA ו-DHA בכדוריות דם אדומות וטסיות, החוקרים ערכו מחקר אקראי במתנדבים בריאים בגיל העמידה, שלא אכלו יותר ממנת דגים אחת בשבוע. המדגם כלל 30 מתנדבים בגילאים 44-64, שלא נטלו כל טיפול תרופתי קבוע או תוספים תזונתיים שהכילו חומצות שומן אומגה-שלוש, סידן או ויטמין D.

החוקרים חילקו באקראי את המשתתפים לשתי קבוצות. המשתתפים בקבוצה הראשונה צרכו במשך חודשיים 150 גרם של סלמון, פעמיים בשבוע, ואילו בקבוצה השנייה נטלו המשתתפים קפסולות שמן דגים עם הארוחות. הסלמון סיפק 274 מיליגרם של EPA עם 671 מיליגרם של DHA בכל יום, בעוד שתוסף התזונה סיפק 396 מיליגרם EPA עם 250 מיליגרם DHA בכל יום.

לאחר הפסקה של חצי שנה, החוקרים חזרו על המחקר במשך חודשיים נוספים, כשכל מי שצרך דג קיבל הפעם תוסף מזון ולהיפך. במהלך תקופת המחקר, שתי הקבוצות קיבלו מנה כוללת דומה של DHA ו-EPA. בתום המחקר, בשתי הקבוצות נרשמה עלייה דומה בתכולת EPA ו-DHA בכדוריות דם אדומות ובטסיות. העלייה ב-EPA הייתה גדולה יותר עם הקפסולות והעלייה ב-DHA הייתה גדולה יותר עם צריכת דגים שומניים. סיכום תכולת DHA ו-EPA בטסיות עלה ב-38% עם צריכת דגים שומניים וב-31% עם צריכת קפסולת שמן דגים.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום