קמטים: הזרקת שומן עצמי

(0)
לדרג

הכרס הולכת לפניך? התייאשת מהשומן? רוצה להיפטר ממנו? ייתכן שיש לשומן שלך שימוש יצירתי: הזרקת שומן עצמי - שיטה חדשנית למילוי קמטים, קפלים והעלמת צלקות

מאת: מערכת zap doctors

לצד שלל הטיפולים בכירורגיה פלסטית, ההולכים ומתרבים בשוק הרפואה האסתטית - ומציעים זריקות מילוי מסוגים שונים, כדי לשפר את מראה עור הפנים והגוף, נראה כי בשנים האחרונות עלתה קרנה של שיטה חדשנית: הזרקת שומן עצמי, הנלקח ישירות מגוף המטופל, שומן המשמש כחומר מילוי, המחזיק מספר שנים.

ד"ר יואב גרונוביץ', כירורג פלסטי מומחה מהמרכז לניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים "הרמוניה שערי צדק", מסביר על השיטה החדשנית.

מהי הזרקת שומן עצמי?

"הזרקות שומן עצמי הן זריקות של שומן, שנלקח מהמטופל עצמו. השומן הרצוי נלקח בדרך כלל בכמות לא גדולה מדופן הבטן, או מאזור הירכיים. גם לאנשים מאוד רזים יש שומן עודף במקום זה, כך ששאיבת השומן הזו אינה באמת נראית לעין, או משנה את צורת הגוף. הפרוצדורה עצמה היא פשוטה, מתרחשת בהרדמה מקומית וללא אשפוז. לאחר שאיבת השומן מהגוף, אותו שומן עצמי עובר עיבוד וניקוי, בתהליך של צנטריפוגה, עד כדי מיצוי של השומן עצמו, שאותו ניתן להזריק לאזורים אחרים בגוף המטופל".

"את השומן העצמי מזריקים בדרך כלל לאזורי הפנים, וממלאים בעזרתו קמטים, קפלים וצלקות שקועות. תהליך המילוי מתרחש תוך פחות משעה, בהרדמה מקומית בלבד וללא צורך באשפוז או בהחלמה. אין תפרים או צלקות. לעתים נדרשת חזרה על הפעולה לאחר מספר חודשים בגלל ספיגה מסוימת של השומן".

מהם יתרונות השומן העצמי, על פני סוגי זריקות אחרים?

"קודם כל: היופי של התוצאה. השומן העצמי הוא לכתחילה חלק מגוף המטופל. לכן לגוף אין רגישות אליו, והמרקם שלו הוא מרקם טבעי. זריקות מילוי אחרות הן סינתטיות, למשל חומצה היאלורונית. חומר סינתטי עלול ליצור בעור תופעות לוואי. יתרון נוסף של השומן העצמי הוא שבתוכו נמצאים תאי הגזע שיכולים להתמיין בקלות ולסייע בהיווצרות תאי עור חדשים, וכן קולגן: חלבון שחיוני לחיות של העור ולמראה שלו. זריקות השומן העצמי ותוצאתן מחזיקות זמן רב: בדרך כלל מספר שנים".

"מעבר לנפח עצמו, שהשומן נותן לפנים, יש לתאי הגזע שבו ערך מוסף, היוצר אפקט ארוך טווח ושיפור מתמשך במרקם ובמראה העור. כל השילובים האלה הופכים את זריקות השומן העצמי לפרוצדורה מתקדמת ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית. ניתן לשחזר בעזרתו אלמנטים שונים בעור, כגון מיצוק צלקות שקועות, מילוי שקעים, וטשטוש קמטים, שזו הפעולה המבוקשת והשכיחה ביותר".

האם להזרקת שומן עצמי יש גם חסרונות?

"חשוב לדעת כי הזרקות שומן מסוגים שונים קיימות בעולם כבר למעלה מ-30 שנה, אבל נושא הזרקות השומן העצמי לשימושים אסתטיים תפס תאוצה בכל העולם במשך חמש השנים האחרונות. בניגוד להזרקות חומרי מילוי סינתטיים, שאותם מבצעים לצערנו גם אורתופדים, רופאי משפחה או רופאי שיניים, הזרקת שומן עצמי היא פעולה שנעשית רק על ידי כירורג פלסטי, היודע לדייק ולהבין היטב את האנטומיה של הרקמות. להליך עצמו אין חסרונות, כי אין בו את סיכוני ההרדמה הכללית, והוא למעשה אינו ממש הליך כירורגי, אלא סמי-כירורגי. אין בהליך זה תפרים וחתכים. הזריקות הן בקוטר של מחט".

"סיכון יחיד, מאוד נדיר, הוא זיהום מקומי, ולכן זריקות שומן עצמי נעשות אך ורק בתנאים סטריליים ולא בתנאי קליניקה רגילים. תופעת לוואי העלולה להיווצר היא שהשומן ייספג באופן מהיר מדי בגוף, ולכן לעתים יש לחזור על הפעולה שוב, עד להגעה לתוצאה הרצויה. אין לנו אפשרות לאבחן מראש כיצד מטופלת כזו או אחרת תגיב לשומן, ומדוע אצל אחת הוא נספג במהירות יתרה, ואצל אחרת לאט יותר. אנחנו יודעים שיש גורמים שמשפיעים על קצב הספיגה, כגון: סוג ואיכות העור, עישון, חשיפה לשמש, גנטיקה וכדומה. לכן תופעת הלוואי היחידה (ספיגה מהירה) עשויה לחייב, אולי, יותר טיפולים מהממוצע".

מי מועמד אידיאלי להזרקות שומן עצמי?

"כל אחד שרוצה לשפר את המראה שלו על ידי חומר מילוי אידיאלי. מכיוון שתמיד מדובר בעלויות, לבחורה צעירה שרוצה לשפר אזור קטן, הייתי ממליץ דווקא על זריקות מסוג אחר, כמו חומצה היאלורונית. לנשים ולגברים מבוגרים יותר, שנזקקים לטיפול יותר מקיף, בהחלט הייתי ממליץ על הזרקות שומן עצמי, מכיוון שאותו יש בגוף בשפע. החומר הזה, שנועד לטיפול האסתטי במקרה זה, זמין עבורנו כל הזמן ולכן הוא כדאי הן מבחינה איכותית והן מבחינה כלכלית".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים פלסטיים ואסתטיקה בשילוב לייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום