חדש: בדיקת עיניים בסמארטפון

(0)
לדרג

זוג חוקרים בסטנפורד המציאו תוסף קטן וזול לטלפונים חכמים שיאפשר לערוך בדיקות תצפית תקריב של העין בלי צורך במכשור גדול וכבד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשביל לאבחן מחלות עיניים ולבדוק את מצב העין מבחוץ ומבפנים נדרש בדרך כלל ציוד כבד ומסורבל שנמצא רק בבתי חולים או מרפאות רופאי עיניים. זוג חוקרים באוניברסיטת סטאנפורד המציאו לאחרונה תוסף לסמארטפונים שהופך כל טלפון בעל מצלמה איכותית למכשיר לבדיקת בריאות העין.

התוסף הזה, ששמו EyeGo, מתחבר לגב המכשיר הסלולרי ומאפשר גם למי שאין לו הכשרה ברפואת עיניים לבצע צילום איכותי של חלקה החיצוני של העין והרשתית. את הצילום ניתן לאחר מכן לשתף עם רופאים או מומחים בכל מקום בעולם ולשמור בתיק הרפואי של המטופל בקלות רבה.

לתוסף ה-EyeGo שני חלקים: הראשון מאפשר תקריב של פני העין והשני ממקד את האור דרך האישון בצורה כזו שניתן לצלם את הרשתית בחלקה האחורי של העין.

בשביל להפוך את התוספים הללו לנגישים במיוחד מבחינת מחיר, עיצבו החוקרים את אב הטיפוס של ה-EyeGo מחומרים זמינים וזולים כמו עדשות מאקרו זולות ואפילו קוביות לגו. המוצר הסופי נסרק בסורק תלת-מימד, מה שיקל על הפצה של מבנה התוסף בעולם והפקתו בכל מקום עם מדפסת תלת-ממד מתאימה. נכון להיום, עלות הייצור של יחידת EyeGo עומדת על כ-90 דולרים, אבל יוצרי התוסף מאמינים שבייצור המוני ניתן יהיה להוריד את המחיר באופן משמעותי שיהפוך את EyeGo לנגיש גם במדינות מתפתחות ומדינות עולם שלישי.

EyeGo נבדק בשימוש בימים אלה במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים של אוניברסיטת סטאנפורד, ובעתיד ייבחן גם במחקר מעקב בריאות העין בקרב חולי סכרת.

הפיכתו של המכשיר הסלולרי החכם בידינו למכשיר בדיקות רפואי מביאה עמה בשורה של רפואה "חכמה" ונגישה יותר. חשבו, למשל, כמה זמן נחסך גם למטופל וגם לרופא אם המטופל חולה הסכרת אינו צריך להגיע לבדיקות תקופתיות של בריאות העין, אלא רק צריך לצלם את עינו בעזרת הסלולרי עם התוסף ולשלוח את התמונה לרופא.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום