מילוי לחיים: 10 עצות למראה צעיר

(1)
לדרג

חושבים על עיצוב והדגשת לחיים נפולות וקמוטות? חשוב שתבדקו היטב באיזה חומרי מילוי משתמשים, בכמה חומר וכיצד העיצוב משפיע בגילאים שונים. מדריך

מאת: ד"ר להבית אקרמן

רבים מאיתנו היו רוצים להשיג את המראה האצילי והצעיר של עצמות לחיים מחודדות, מלאות ובולטות. היום אין צורך להיכנע לפגעי הזמן ולסבול מלחיים שקועות ומפנים שטוחות. ישנן אפשרויות רבות למילוי ולהדגשת עצמות הלחיים, ובהן חומרים טבעיים או קבועים, כגון חומצה היאלורונית או שומן עצמי הנלקח מאזורים אחרים בגוף.

הפופולריות של טרנד מילוי הלחיים והניסיון שהצטבר בשנים האחרונות הובילו גם לגילוי תופעות לוואי שונות, העלולות לפגוע בצורת הפנים, לגרום לעיוותים, או להביא לתוצאות אסתטיות גרועות. אם אתם או אתן שוקלים לעבור עיצוב והדגשת לחיים, חשוב שתקראו את העצות הבאות לפני התהליך.

מילוי לחיים (אילוסטרציה)
מילוי לחיים (אילוסטרציה)

1. בדקו היטב מהו חומר המילוי ומהן תופעות הלוואי שלו

קיים מגוון גדול של חומרי מילוי, המשמש כיום לעיצוב ולהדגשת עצמות הלחיים. החומרים שונים זה מזה בפרמטרים משמעותיים, כגון: איכות, בטיחות, תוצאות אסתטיות ומשך הזמן שהם נשארים בגוף. חשוב לבדוק מהו שמו המדויק של חומר המילוי שבו תטופלו.

מומלץ להשתמש בג'ובידרם ווליומה שהינו חומר המילוי היחיד שאושר על ידי ה-FDA למילוי נפחים ומחזיק כשנתיים. חשוב לדעת כי השוק פרוץ והפיקוח דל: אסור ללכת שולל אחרי הבטחות ללא כיסוי. בקשו לראות את האריזה המקורית של המזרק שאותו מזריקים לכם. יתרון עצום נוסף של ווליומה: דרוש מעט יותר חומר על מנת להגיע לאותה תוצאה. כלומר מה שווליומה יניב במזרק אחד, מילוי של חומצה חלופית ישיג בשני מזרקים ואולי אף יותר מכך. כלומר: יש חיסכון בשימוש בחומר זה.

2. הימנעו משימוש בסיליקון

טיפות הסיליקון הנוזלי אינן נמוגות מרקמת העור, והרקמה הנוצרת מדחיסת העור מסביב לאזור הטיפול, בעקבות ההזרקה, עלולה לפגום במבע הפנים הטבעי. אסור להשתמש בכל חומר מילוי שונה, לאחר הזרקה של טיפות סיליקון רפואי, מחשש להתעוררות סיבוכים במגע בין החומרים.

הסיבוכים הקשים והנזקים הבלתי הפיכים הם חלק מהסיבות לכך שהזרקת סיליקון אסורה לשימוש במרבית ארצות העולם, ורבים מהרופאים חלוקים בדעתם בנוגע לשימוש בו. סיליקון נוזלי, סיליקון טהור, סיליקון במיקרו טיפות: עדיין, סיליקון זה סיליקון. כלומר: עם אותם סיבוכים ידועים וקשים. אסור להשתמש בסיליקון מכל סוג שהוא.

3. השתמשו בחומרי מילוי המשפרים את מרקם העור

אם אתם סובלים מקמטוטים על הלחיים, תוכלו לבקש מהרופא המטפל להשתמש בחומרי מילוי המאפשרים את שיפור מרקם העור ואת הצערת הדרמיס, השכבה השנייה של העור. "חיזוק" שכבת הדרמיס ע"י חומרים שמשפרים ומעבים אותה יגרום לכך שהאפידרמיס (השכבה החיצונית שהעין רואה) ייראה צעיר יותר, רענן יותר ומוצק יותר.
חומרי מילוי אחרים, המוסיפים רק נפח, מסתפקים במתיחה בלבד של הקמטים. אולם החומרים המצעירים מוזרקים לשכבות העור העמוקות ומשפרים את רמת הלחות ואת יכולת ההידרציה של העור. הגישה החדשנית היום היא לא רק למלא ולנפח אלא לשפר את איכות העור באופן כללי.

4. הימנעו משימוש בכמויות גדולות של חומרי מילוי

גם אם אתם חשים כי הפנים שלכם נפולים ושקועים מאוד, אל תתפתו להשתמש ביותר מדי חומרי מילוי. הזרקת כמויות גדולות של חומצה היאלורונית בעלת מרקם צמיגי ונוקשה עלולה להוביל לתזוזה של חומר המילוי בשבועות הראשונים לעבר פלג הפנים התחתון, וליצור דווקא פנים נפולים. יש חומרים טובים יותר וטובים פחות וזה בא לידי ביטוי, בין השאר, ביכולתו הטובה של החומר להתמקם בעור מבלי לזוז מצד אחד לצד שני, תוך כדי יצירת מראה טבעי ולא מלאכותי. לא כל החומצות ההיאלורוניות זהות. יש בהחלט הבדלים בין הסוגים השונים ולא תמיד מה שיותר זול שווה את המחיר.

זכרו שמיקום מדויק ונכון של חומרי המילוי באזור עצמות הלחיים יכול ליצור אפקט ויזואלי נהדר, אך תזוזה של מילימטרים ספורים עלולה לשבש את האיזון וההרמוניה בפנים. אמנם זוהי תופעה הפיכה הניתנת לתיקון, אולם כדאי לוותר על הסיכון.

5. בצעו את עיצוב עצמות הלחיים בהדרגה

הלחיים תופסות נפח ניכר משטח הפנים שלנו: הן ממסגרות את ארובות העיניים, יש להן תפקיד חשוב בסגנון ובמאפייני הפנים והן משפיעות על מבע הפנים ועל האישיות הנשקפת מהם.

עריכת שינוי קיצוני ומהיר עלולה להוביל לקשיי הסתגלות, הן לסביבה הקרובה והן לכם עצמכם, תוך כדי מבט במראה. לכן, אל תתפתו למלא מהר מדי את הלחיים בחומר מילוי בכמות גדולה. בדקו עם הרופא, האם ניתן לערוך טיפול ראשון ולאחריו ביקורת, שבה אפשר לשקול ביצוע תיקון והוספת חומרי מילוי.

6. אם עיניכם שקועות, מלאו גם את ארובות העיניים

כאמור, הלחיים מדגישות וממסגרות את ארובות העיניים, והן אמורות ליצור המשכיות עם רקמת העור באזור העיניים. העלייה בגיל מביאה במקרים רבים להופעת עיגולים סביב העיניים, היוצרים מראה פנים עייף ולא מחמיא.
אם העיניים שקועות או מוקפות בעיגולים כהים דומיננטיים, תוספת הנפח ללחיים עלולה דווקא להחמיר את מראה הפנים ולהדגיש את גילן. במקרים כאלה, כדאי למלא במקביל גם את ארובות העיניים השקועות, באופן שבו תיווצר המשכיות טבעית של עור הפנים. חשוב לדעת שלא מומלץ להשתמש באותו חומר מילוי גם לעיצוב הלחיים וגם לאיזור מתחת לעיניים. לכל חומר יש את התכונות הפיזיקליות הספציפיות. התאמת חומר נכון למיקום המתאים קריטית להצלחת הפעולה.

7. המתינו במילוי הלחיים לאחר הפחתת משקל דרסטית

הלחיים מרופדות באופן טבעי בשכבת שומן, המשתנה בהתאם למשקל הגוף. אם משקלכם ירד באופן דרסטי, גם הלחיים שלכם יאבדו מנפחן והמבנה הטבעי שלהן ישתנה.
לא מומלץ לעשות טיפול לפני דיאטה דרסטית.

8. אל תמלאו את הלחיים שבוע לפני אירועים חשובים

אף שטיפולי מילוי הלחיים אינם דורשים שתיקחו ימי מחלה מהעבודה, ישנו פרק זמן מינימלי להחלמה טובה של העור. בפרק הזמן הזה, בדרך כלל כשבוע, הלחיים עלולות להיות נפוחות מעט בסמיכות לאזור ההזרקה ותיתכן הופעת שטפי דם בפנים.

אם מילוי הלחיים מתבצע לצורך אירוע חגיגי שבו אתם רוצים לחוש ולהיראות במיטבכם, חבל שתישאו סימנים מהתהליך שעברתם: קבעו את הטיפול במרחק מסוים מהאירוע החשוב.

9. מילוי לחיים לפני גיל 50 דוחה את מתיחת הפנים?

עם העלייה בגיל, ובעיקר החל מהעשור החמישי לחיים, בגיל 40 ומעלה, כמות רבה משכבת השומן התת עורית בפנים הולכת לאיבוד ומתחילה להצטבר דווקא במקומות אחרים, כגון קו הלסת. אם בגיל צעיר, יש לפנים צורת לב עם לחיים רחבות וסנטר צר, עם הגיל, הלב מתהפך: הלחיים מתרוקנות והעור בצידי הסנטר משווה לו מראה רחב.

מילוי הלחיים במיקומים "אסטרטגיים" כגון פסגות וקימורי הלחיים החיצוניות יכול להרים את העור העודף הנוצר בלחיים, ולתת להן נקודת תמיכה גבוהה יותר. גם אם אתם בוחרים לעבור ניתוח למתיחת פנים, קחו בחשבון שיש עדיין להשיב את הנפח ומבנה הלחיים העגלגל כדי לקבל מראה נינוח וטבעי.

10. מילוי לחיים מעל גיל 50 דורש גם מילוי רקות

ההפחתה בעובי העור ורקמת השומן התת עורית מתרחשת לא רק בלחיים אלא גם ברקות, שהן המשך אנטומי ישיר של פסגות עצמות הלחיים.

אם החלטתם לעבור עיצוב והדגשה של עצמות הלחיים בגיל מבוגר מ-50, רצוי מאוד להשלים ולתקן גם את הרקות, כדי להימנע מיצירת מראה סינתטי ולא מחמיא בזמן חיוך.

הכותבת, ד"ר להבית אקרמן, היא מומחית לרפואת עור

בואו לדבר על זה בפורום מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום