ליהי גרינר בדרך לניתוח מאמי מייקאובר לצורך מתחית בטנה

(0)
לדרג

"מאמי מייקאובר" הוא ניתוח פלסטי המשלב מתיחת בטן, עיצוב חזה ושאיבת שומן. מקורו של הטרנד בארצות הברית, אך לאחרונה הוא תופס תאוצה רבה גם בישראל

מאת: ד"ר טלי פרידמן

לצד האושר שמלווה את רוב הנשים לאחר החוויה העוצמתית של הריון ולידה, חוות אמהות רבות גם תסכול ואכזבה מהשינויים המשמעותיים שחלו בגופן ובעיקר מהעובדה שהן לא מצליחות "לחזור לעצמן" למרות שהן משקיעות לא מעט מאמצים. סימני ההריון, הלידה וההנקה ניכרים בגוף, ומתבטאים בעיקר בצניחה או התרוקנות של השדיים ובעודפי עור ובליטה באזור הבטן. אמנם לא כל אישה חווה שינוי קיצוני בגופה לאחר הלידות, אבל בהחלט ניכר הבדל בגוף האישה בין ה"לפני" ל"אחרי".

מאמי מייקאובר (Mommy Makeover) "הוא הליך המתאים לנשים המתקשות להשלים עם השינויים הללו בגופן וחולמות לחזור לגזרה שהייתה להן לפני ההריונות. ההליך כולל עיצוב חזה (הגדלה, הרמה או הקטנה), עיצוב הבטן ושאיבת שומן (ירכיים, אגן, ישבן). הניתוח המשולב מבוצע בארץ כבר כחמש שנים, ובשנה האחרונה החל לתפוס תאוצה והפך למאוד מבוקש.

האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית מדווח על גידול של 70% בשיעור ניתוחי מתיחת בטן והרמת חזה משנת 2000 ועד שנת 2012. גם בישראל, לפי הערכות של גורמים בתחום, נרשם השנה גידול במספרן של הנשים שעברו את ה"מאמי מייקאובר". הפופולריות הגוברת של הניתוח בישראל היא בזכות מהפך תרבותי, שנותן לנשים לגיטימציה לשפר את גופן שהשתנה לאחר הלידות או לאחר ירידה במשקל. סיבה נוספת לכך שיותר נשים בוחרות כיום בניתוח היא שבשנים האחרונות נכנסו טכניקות חדשות של שיכוך כאבים, שהופכות את הניתוח להרבה יותר נסבל. כך, למשל, ניתן להזריק היום חומרי הרדמה לחתכים עצמם, ולהעניק למטופלת אלחוש מקומי ל-48 השעות הראשונות לאחר הניתוח, שהן השעות הכואבות.

למי מתאים המאמי מייקאובר?

ה"מאמי מייקאובר" מתאים לנשים שהשלימו את בניית התא המשפחתי או שירדו במשקלן ורוצות לשפר את מראה גופן. הניתוח אמנם לא מפריע להתפתחות הריון נוסף, אולם הריון נוסף עשוי לפגוע בתוצאותיו ולכן כדאי להמתין עד לאחר הלידה האחרונה.

מה הם שלבי הניתוח?

עיצוב החזה הגדלה, הרמה או הקטנת חזה:

בהגדלת חזה מבצעים חתך קטן, לרוב בקפל השד, ויוצרים כיס לשתל תחת השד או תחת השד והשריר, מכניסים את השתלים ותופרים. בהרמת חזה או הקטנת חזה מסירים עודפי עור, מעצבים מחדש את רקמת השד על ידי תפרים פנימיים וממקמים את הפטמה במיקום הרצוי. בהרמה והגדלת חזה - ניתוח המיועד לנשים עם חזה צנוח וריק משלבים את עיצוב החזה יחד עם הגדלתו: בתחילה מוכנס השתל, ובהמשך מעוצב השד. החתכים דומים לחתכים בניתוח הרמה.

מתיחת בטן:

לאחר עיצוב החזה מבצעים חתך בשיפולי הבטן, בהתאם לרוחב העור העודף, מרימים את העור והשומן מעל השרירים ומפרידים את הטבור. לאחר מכן מקרבים בין שרירי הבטן אם הם התרחקו זה מזה (תופעה שנקראת דיאסטזיס). אחר כך מכופפים את המטופלת קלות בעודה מורדמת, מסמנים מידת העור העודף ומסירים אותו. בשלב זה יוצרים פתח חדש לטבור ומעצבים אותו. הסגירה היא באמצעות תפרים פנימיים.

שאיבת שומן:

את עודפי השומן מהבטן ומצדי האגן שואבים תוך כדי מתיחת הבטן (דרך החתך בשיפולי הבטן). בתום מתיחת הבטן נעשית שאיבת השומן מהירכיים.


מה הם שלבי ההחלמה?

הניתוח מתבצע תחת הרדמה מלאה ובדרך כלל המטופלות נשארות לאשפוז לילה. ניתן לחזור לעבודה כבר לאחר שבוע עד שבועיים, ולאחר שלושה שבועות אפשר לחזור לפעילות פיזית מתונה. כעבור חודש ניתן לשוב לפעילות גופנית כמעט מלאה.


הכותבת, ד"ר טלי פרידמן, היא כירורגית פלסטית בכירה ומומחית בעיצוב הגוף בשיטת "מאמי מייקאובר"

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום