קוקאין פוגע לך במוח

(0)
לדרג

מחקר: הסיכון לאירוע מוחי עולה דרמטית בתוך 24 שעות מהשימוש בקוקאין בקרב צעירים; הסיכון גבוה יותר מאשר כתוצאה מעישון, סוכרת או יל"ד

מאת: ד"ר עמית עקירוב

קוקאין מביא לעלייה משמעותית בסיכון לאירועים מוחיים בצעירים בתוך 24 שעות מרגע השימוש בסם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצג בכנס בינלאומי בנושא מטעם אגודת השבץ האמריקאית (American Stroke Association) לשנת 2014. לפי המחקר,הסיכון לאירועים מוחיים בגלל קוקאין גבוה בהשוואה לגורמי סיכון מוכחים אחרים, כולל סוכרת, לחץ דם גבוה ועישון.

במסגרת המחקר החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,100 חולים בני 15-49 שנים מאזור וושינגטון, שסבלו מאירועים מוחיים בין השנים 1991-2008. הם השוו אותם מול צעירים בריאים בגילאים דומים.

מהתוצאות עלה כי אין קשר בין שימוש קודם בקוקאין לאירוע מוחי, אך שימוש בקוקאין במהלך 24 לפני האירוע המוחי היה קשור באופן משמעותי עם סיכון מוגבר להתרחשותו; השימוש בקוקאין לווה בעלייה של פי שבעה בסיכון לאירועים מוחיים בתוך 24 שעות, לאחר שלקחו בחשבון נתונים דוגמת גיל, מין ומוצא אתני. עוד עולה מהנתונים כי הסם מסוכן יותר לנשים: נמצא כי הסיכון לאירועים מוחיים היה גבוה יותר בקרב נשים (עלייה של פי 12.8 בסיכון לאירועים מוחיים), בהשוואה לגברים (עלייה של פי 2.5 בסיכון לאירוע מוחי).

החוקרים מציינים כי קוקאין עלול לגרום להפרעות קצב ואוטם לבבי, העלולים להוביל לאירועים מוחיים. כמו כן, לסם זה השפעה ישירה על כיווץ כלי דם במוח והשפעות אלו גדולות עוד יותר בנוכחות צריכת אלכוהול.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרויות - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום