הפרעות אכילה קשורות לסוכרת

(0)
לדרג

ממחקר מקיף שבו השתתפו 52 אלף אנשים ממספר מדינות עולה קשר בין הפרעת אכילה כפייתית, בולימיה נרבוזה ודיכאון להתפתחות סוכרת במהלך החיים

מאת: מערכת zap doctors

מה בין הפרעות אכילה להתפתחות סוכרת במבוגרים? לפי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Diabetologia יש קשר בין השתיים.

במחקר השתתפו יותר מ-52 אלף מבוגרים מ-19 מדינות, כשכ-2,500 מהם אובחנו כחולי סוכרת. שיעורי ההימצאות הגבוהים ביותר במהלך החיים של הפרעות פסיכיאטריות תועדו עם הפרעת דיכאון מג'ורי (11%), לאחר מכן פוביה ספציפית (7%) ושימוש לרעה באלכוהול (6%). בנוסף, 2% סבלו מהפרעות התפרצות לסירוגין, 0.9% סבלו מהפרעת אכילה כפייתית ו-0.5% סבלו מבולימיה נרבוזה.

בסך הכל מבין 16 ההפרעות הפסיכיאטריות שנבחנו, כולם למעט הפרעה כפייתית-טורדנית נמצאו קשורות לסוכרת. עם זאת, לאחר התחשבות במחלות רקע לאורך החיים עד להופעת סוכרת, רק הפרעת אכילה כפייתית, בולימיה נרבוזה, הפרעת התפרצות לסירוגין והפרעת דיכאון מג'ורי נותרו קשורות בקשר מובהק עם סוכרת. מהמחקר עולה עוד כי בחולים עם דיכאון או הפרעות התפרצות לסירוגין תועדה עלייה של 30% ו-60%, בהתאמה, בסיכויים להתפתחות סוכרת, בהשוואה לאלו ללא הפרעות אלו.

החוקרים מציינים כי אחד היתרונות של המחקר נובע מגודל המדגם הגדול, אך למרות זאת, למחקר מספר מגבלות, כולל התבססות על דיווח עצמי לאבחנת סוכרת, חוסר אפשרות להבחין בין סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים) לסוכרת מסוג 2.

בסיכומו של דבר, הממצאים תומכים גם בחשיבות השפעת הדיכאון על הופעת סוכרת, אך החוקרים מציעים להרחיב את ההתייחסות להפרעות שליטה בכעסים.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום