אפידורל מאריך לידה בשעתיים

(0)
לדרג

מחקר: מתן שיכוך כאבים בחלק השני של הלידה, האריך אותה בשעתיים לפחות, גם אצל נשים שזו לידתן הראשונה וגם אצל מי שילדו בעבר. ככלל, הלידות כיום יותר ארוכות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

משך השלב השני של הלידה היה ארוך ביותר משעתיים בקרב נשים שקיבלו אפידורל במהלך הלידה, לא משנה אם זו לידתן הראשונה או לא. כך עולה מתוצאות מחקר שפורסם החודש בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את משך השלב השני של הלידה, עם שיכוך כאבים בגישה אפידורלית וללא שיכוך כאבים במהלך הלידה. הם התבססו על מדגם שכלל כ-42 אלף נשים שילדו בלידה נרתיקית עם תוצאות תקינות. החוקרים השוו את משך השלב השני של הלידה בנשים שקיבלו אפידורל לבין מי שלא קיבלו טיפול זה.

נמצא כי אצל נשים שילדו לראשונה בחייהן, תועד הבדל משמעותי של שעתיים ו-19 דקות במשך השלב השני של הלידה בין נשים שילדו עם שיכוך כאבים אפידורלי וללא שיכוך כאבים בגישה זו. ההבדל בנשים שילדו בעבר היה אף ארוך יותר בממוצע - שעתיים ו-54 דקות.

באופן כללי, משך הלידה הפך ארוך יותר בשנים האחרונות. החוקרים מציעים כי ניתן לייחס זאת לשינויים במאפיינים המיילדותיים, דוגמת שיעור גבוה יותר של השראת לידה או זירוז לידה, שכיחות נמוכה יותר של לידת מלקחיים והתערבויות ניתוחיות במיקום עובר גבוה, וכן נוכח עלייה בשכיחות השמנת-יתר ועלייה במשקל במהלך ההריון.

בואו לדבר על זה בפורום לידה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום