דיבור לפגים מסייע להתפתחותם

(0)
לדרג

עלייה בהיקף החשיפה לשיחות של מבוגרים ובכמות המילים ששמעו פגים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ, לוותה בעלייה במדדי שפה וחשיבה בשלב מאוחר יותר

מאת: מערכת zap doctors

דברו לפגים! מסקנה זו נובעת ממחקר חדש שמצא כי תינוקות שנולדו טרם זמנם מפתחים טוב יותר, אם אנשים מדברים אליהם במהלך שהותם ביחידות טיפול נמרץ ביילודים.

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics כותבים החוקרים כי מדובר בהתערבות קלה לביצוע וזולה, העשויה להביא לשיפור משמעותי בהתפתחות היילודים, כפי שבא לידי ביטוי בציונים גבוהים יותר במבחני התפתחות בשלב מאוחר יותר.

במסגרת המחקר גייסו החוקרים משפחות ל-36 תינוקות שהיו יציבים מבחינה רפואית, אך נולדו לפני השלמת 32 שבועות הריון ואושפזו ביחידות טיפול נמרץ ביילודים. היילודים ענדו וסטים המצוידים במכשירים שתיעדו וניתחו שיחות סמוכות ורעשי רקע במהלך 16 שעות. הרישומים נעשו לאחר 32 ו-36 שבועות הריון.

בסיכומו של דבר, התינוקות נחשפו ליותר דיבורים בגיל 36 שבועות, בהשוואה לגיל 32 שבועות, אך כמות המילים השיחות בפועל שאליה נחשף כל תינוק במהלך תקופת המחקר נעה בין 144 מילים ליותר מ-26 אלף מילים. במסגרת המחקר נבחנו כישורי מוטוריקה, שפה וחשיבה של התינוקות בגילאי 7 חודשים ו-18 חודשים.

החוקרים מצאו כי גם בהתחשבות במשקל הלידה של הילדים, היקף החשיפה של תינוקות לשיחות בגיל 32 שבועות היה אחראי ל-12% מההבדל במדדי השפה ו-20% מהשונות במדדי התקשורת בגיל 18 חודשים. היקף החשיפה של תינוקות לשיחות בגיל 36 שבועות היה אחראי ל-26% מהשונות במדדי החשיבה בגיל שבעה חודשים. עלייה בהיקף החשיפה לדיבורים של מבוגרים ביחידות טיפול נמרץ ביילודים לוותה בעלייה במדדי שפה וחשיבה.

לדברי החוקרים, זהו המחקר הראשון שמצא כי חשיפה מוקדמת של פגים ביחידות טיפול נמרץ ליותר דיבורים של מבוגרים מצויה בקורלציה חיובית עם מדדי תפקוד קוגניטיבי ומדדי שפה לאחר השחרור.

מומחים בתחום הוסיפו כי יש לתת את הדעת לחשיבות חשיפה של פגים לשיחות של מבוגרים, עצם הבהרת חשיבות הדבר להורים עשוי להשפיע רבות וחשוב לעודד את ההורים לשהות עם ילדם זמן רב ככל הניתן, לשוחח איתם ולגעת בהם העדינות.

בואו לדבר על זה בפורום הורים לפגים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום