אנדוסקופיה חדשה בבי"ח אלישע

(0)
לדרג

סרטן המעי הגס: מערכת Fuse מבית אנדוצ'ויס, אשר אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות, תסייע לרופאים באבחון יעיל יותר. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לאחר שקיבלה לאחרונה את אישור משרד הבריאות, נכנסה, לראשונה בישראל, מערכת האנדוסקופיה החדשנית FUSE (Full Spectrum Endoscopy), לפעילות במכון הגסטרו בבית החולים אלישע בחיפה. המערכת, פרי פיתוח ישראלי, מבית אנדוצ'ויס, נחשבת לבעלת שדה הראייה הרחב ביותר בעולם ותחליף את מערכת הקולונוסקופיה הוותיקה, שהייתה בשימוש בשלושים השנים האחרונות.

מדובר בפריצת דרך בתחום מניעת סרטן המעי הגס. במחקר שהתקיים בו זמנית בישראל, באירופה ובארה"ב הוכח כי באמצעות הקולונוסקופ של מערכת Fuse ניתן לגלות 69% יותר פוליפים בעלי פוטנציאל לסרטן לעומת קולונוסקופים עם מצלמה בודדת. למעשה אם התוצאות הן שליליות - בבדיקה הקיימת כיום ניתן להיות בטוחים ב-50% למשך חמש השנים הבאות שאין סרטן במעי, ואילו באמצעות מערכת Fuse החדשה - ניתן להיות בטוחים בכך למעלה מ-90% למשך חמש השנים הבאות שאין סרטן במעי.

פרופ' איאן גרלנק מהפקולטה לרפואה בטכניון, מנהל אגף אמבולטורי ורופא בכיר במחלקה לגסטרואנטרולוגיה בבית החולים רמב"ם ובית החולים אלישע, שהוביל את המחקר מסביר: "הממצאים שקיבלנו משכנעים ביותר ותומכים בנתונים של מחקרים קודמים, אשר הצביעו על מגבלותיהם של האנדוסקופים המסורתיים. הטכנולוגיה החדשנית משפרת באופן משמעותי את היעילות של הבדיקה החשובה הזו למניעת סרטן והצלת חיים".

תוצאות המחקר עומדות להתפרסם בקרוב בכתב העת היוקרתי Lancet Oncology, המגזין החשוב בעולם בתחום האונקולוגיה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום