ביוקורד: צו פירוק לבנק הדם

(0)
לדרג

לבקשת עובדים לשעבר, ניתן צו פירוק לחברה לשימור דם טבורי. עתיד המנות שאוחסנו טרם ברור. במשרד הבריאות מזהירים מפני גופים נוספים: פרטים בכתבה

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו פירוק לחברת ביוקורד, שעסקה בשימור דם טבורי של יילודים. חברה אחרת הציעה לקלוט את מנות הדם הקיימות שטיבן ועתידן טרם ברור.

במסגרת הצו שניתן בשבוע שעבר לבקשת עובדי החברה, מונה כונס הנכסים הרשמי (תל אביב) כמפרק הזמני של החברה. עתה, כל פעולה שנעשית הקשורה למיכלי ההקפאה שבהם שמורות מנות הדם הטבורי חייבת להיעשות רק באישור בית המשפט והמפרק.

למשרד הבריאות נמסר מנציגות של הלקוחות, כי לפני מספר ימים קיבלו אלה הצעה מחברת "קליה ביוטק", הנכונה לקלוט את מנות הדם הטבורי ולאחסנן לתקופה של 20 שנה בתנאי שיוסדרו עניינים משפטיים ותשלום גלובלי הוגן. פרטים נוספים יועברו להורים על ידי נציגי התארגנות ההורים, בהמשך.

משרד הבריאות בירך על ההתקדמות; "הפתרון שמציעה 'קליה ביוטק' ללקוחות מקובל עקרונית על המשרד", נמסר. עוד מזהירים במשרד כי "גורמים המציגים עצמם כ'אגודה שיתופית של הלקוחות' או כנציגי חברה בשם 'דם טבורי בע"מ (ביסוד)' אינם קיימים באופן רשמי, לא הגישו למשרד הבריאות כל בקשה ולא קיבלו את אישורנו או אישור של בית משפט. לפי הפרטים הידועים לנו גורמים אלה קשורים למר שמואל (מיקי) שחם, מנהל ביוקורד לשעבר, במישרין או בעקיפין".

בואו לדבר על זה בפורום דם טבורי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום