פורים: טעים, בריא ובטוח

(0)
לדרג

במקום החטיפים והסוכריות, הכינו משלוח מנות מושקע ובריא לילדיכם וחבריהם. שימו לב לדאוג לבטיחות - תחפושות העומדות בתקן ואיפור שלא יגרום לנזק לעור

מאת: מערכת zap doctors

חג פורים הוא אחד החגים הכי משמחים ומרגשים עבור הילדים, אבל עליכם ההורים מוטלת אחריות רבה. עליכם לדאוג לתחפושות מקוריות, יפות, נוחות והכי חשוב לא דליקות ועומדות בתקנים, למנוע מהקטנים להשתמש בצעצועים מסוכנים, וגם לדאוג להם למשלוחי מנות לגנים ולבתי הספר.

משרד הבריאות ממליץ לא לכלול במשלוח מנות המיועד לילדים עד גיל 7, מאכלים העלולים לגרום לחנק בקרב ילדים קטנים, בהם: סוכריות, מסטיקים עגולים, אוזני המן במילוי אגוזים, בוטנים או שקדים.

משלוח מנות - תשכחו מממתקים

במסגרת עידוד אורח חיים פעיל ובריא, ברוח התוכנית הלאומית "אפשריבריא", ממליצים במשרד הבריאות להרכיב את משלוח המנות על טהרת הפירות, הדגנים והאגוזים. הנה כמה רעיונות:

פירות חתוכים, מאפינס עם פירות יבשים, סוגי תה פירות

גרנולה ביתית, יוגורט לא מתוק, מבחר פירות יבשים

ממרח קישואים, ממרח פסטו, כעכי שומשום, שקדים ואגוזים, מיץ תפוזים

פשטידות אישיות מירקות וגבינה, ריבת עגבניות, קרקרים משיפון

תפוחי עץ בצבעים שונים, חטיף דגן עם תפוח עץ, מאפה תפוחים, סיידר תפוחי עץ

צבעים ואיפור - אפשר אבל בזהירות

מומלץ לוודא כי האיפור לחג הפורים הוא ברישיון משרד הבריאות. שימוש במוצרים שאינם כאלה ושאין עליהם סימון יבואן/יצרן וסימון רכיבים, עלול לגרום לנזק משמעותי לעור הפנים העדין של התינוקות והילדים.

חשוב לבדוק רגישות של ילדים לאיפור מיוחד לפני מריחה על שטחים נרחבים, ניתן לשים כמות מעטה של התכשיר באזור הזרוע. אם אין תגובה מקומית תוך יום, קטן הסיכוי לתגובה ניכרת בעתיד.

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום