על הקצה: אוטיזם וספורט אתגרי

(0)
לדרג

מחקר ישראלי מפתיע מגלה כי שילוב של פעילויות ספורטיביות בשגרת הטיפול בילדים על הרצף האוטיסיטי, עשוי לתרום למדדי המוטיבציה, התקשורת וההתנהגות שלהם

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש של אוניברסיטת אריאל שבדק את השפעתה של פעילות אתגרית על תפקוד ילדים על רצף האוטיזם, מדגים כי לפעילות תרומה לשיפור מדדים שונים כגון מוטיבציה, תקשורת, התנהגות חזרתית ומודעות. מסקנת המחקר היא שיש לשקול פעילות זו כחלק ממערך ההתערבות הטיפולית והחינוכית.

המחקר בוצע על ידי בוגרות המחלקה להפרעות בתקשורת באוניברסיטת אריאל, ענבל ברודאי ושני איתן, בשיתוף עם עמותת "אתגרים" ומשרד החינוך. במחקר לקחו חלק 51 ילדים אשר מאובחנים על הרצף האוטיסטי משבעה גנים תקשורתיים של משרד החינוך. שבעת הגנים חולקו באופן אקראי לקבוצת מחקר וקבוצת ביקורת. קבוצת המחקר עברה התערבות של 13 מפגשים חד שבועיים של פעילות אתגרית, על ידי מדריכים מקצועיים של עמותת "אתגרים", והשאלונים אשר שימשו כמדדי המחקר מולאו עבור כל אחד מהנבדקים פעמיים - לפני תקופת המחקר ואחריה.

הפעילות האתגרית שבה השתתפו הילדים כללה בין היתר טיפוס על סולמות וירידה לקרקע, שימוש במעלית חבלים אשר משלבת פעילות קבוצתית כאשר ילד אחד מחובר עם רתמה לחבל עם גלגלת שנמצאת בראש עץ ושאר הילדים מושכים אותו למעלה, הליכה על חבלים הקשורים לעצים, שימוש בערסל תלוי ונדנדת חבלים גבוהה.

לדברי החוקרות, "פעילות אתגרית עם ילדים על הרצף האוטיסטי, לא נבדקה מבחינה אמפירית בעבר ולכן המחקר הנוכחי הינו מחקר חלוץ בתחום זה. ממצאי המחקר מראים כי פעילות אתגרית מוכחת כיעילה בשיפור של מדדים של חומרת האוטיזם ולכן יש לשקול להכניסה לתוכנית הטיפולית במסגרת החינוכית. יש להמשיך ולבדוק את השפעת הפעילות לאורך זמן ולא רק בסמוך להפעלתה. אנו מקוות כי יבוצעו מחקרים נוספים אשר יוסיפו נדבך על תחום הטיפול באוטיזם".

בואו לדבר על זה בפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום