"לבדוק נסיעות רופאים לחו"ל"

(0)
לדרג

ההסתדרות הרפואית תפרסם אמנה בנושא כנסים הנערכים בחו"ל בחסות חברות התרופות. יו"ר לשכת האתיקה: "הקשר ראוי, אך עליו להתנהל בשקיפות"

מאת: מערכת zap doctors

איפה האתיקה? בהסתדרות הרפואית מבטיחים לפרסם אמנה לגבי נסיעות הרופאים לכנסים בחו"ל, בעקבות דיון מיוחד שהתקיים אתמול (ג') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

הדיון שזומן בעקבות תחקיר תכנית "המקור" בערוץ 10, לפיו רופאים יוצאים לטיולי חופשה בחו"ל בכסות של כנסים רפואיים. את הדיון יזמו חברי הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) ועפו אגבאריה (חד"ש).

"רוב הרופאים הם הוגנים וישרים, אך קיימת במערכת פירצה הקוראת לגנב ויש חריגים המנצלים אותה. אם יתבררו החשדות כנכונים, יש להעמיד את אותם רופאים שסרחו לדין", אמר ח"כ רוזנטל.

ח"כ אגבאריה, רופא במקצועו הוסיף: "אין זה הוגן לפתוח בעליהום כלפי כלל הרופאים. מפגשים עם קולגות בחו"ל מעשירים את הידע הרפואי. מימון נסיעות רופאים על ידי חברות חיצוניות הוא מבורך. יש לקחת את הדברים בפרופורציה: דרושה שקיפות, אך אל לנו להתלהם".

יו"ר לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית, פרופ' אבינועם רכס: "תרומות חברות התרופות לכנסים רפואיים, המאפשרות גם לסטאז'רים בתחילת דרכם לעמוד במימון ההשתתפות, הן מבורכות. הקשר בין תעשיית התרופות לרופאים הוא ראוי וחיוני, ומספק לישראל מחקרים במאות מיליונים של דולרים. כמובן שעליו להתנהל בהוגנות ובשקיפות. ועדות מטעמנו מוודאות שהרופאים היוצאים לכנסים אינם בניגוד אינטרסים וגם חברות התרופות צריכות להגיש את תכנית הכנס לאישור. התופעה שסוקרה היא התנהלות חריגה ולא ראויה מטעם חברות פרטיות שלא קיבלה את אישורנו. נפרסם באתר האינטרנט מהם הכנסים המאושרים ונציג אמנה בנושא".

מזכיר הוועדה להתקשרויות עם חברות מסחריות במשרד הבריאות , עוזי קרן: "נסיעה לכנס שיש בו פחות מ-80% צד מקצועי אינה מאושרת".

סגן מנהל שיבא תל השומר, גלעד נבו, סיפר כי מטעם בית החולים מתבצעות 1,400 נסיעות לחו"ל בשנה. "הכל באישור ועדות", הדגיש.

עם זאת, לשאלתו של ח"כ רוזנטל, השיב נבו כי הנסיעות ופרטיהן אינם מתפרסמים ברבים. ח"כ רוזנטל קרא לו ולכלל בתי החולים לנקוט בשקיפות מלאה לגבי קריטריונים להשתתפות בכנסים בחו"ל ולפרסם הנחיות ברורות לצוות הרפואי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום