סרטן בראי הנטורופתיה

(0)
לדרג

על ההבדל בין הגישה המיליטריסטית האמריקאית לגישה המזרחית הכולל, מה שלא ילך בכוח ילך בעוד כוח? או שדרוש גם מוח?

מאת: הגישה המערבית ככלל היום, כאשר ארה"ב היא נושאת הדגל, היא מציאת "פתרון בזק" לכל בעיה. רק שאת הסרטן אי אפשר לנצח בפטריוטיות ובהנפת דגלים רויטל ברמן

כבר ב 1971 הכריז נשיא ארה"ב ניקסון על "מלחמה בסרטן" וקבע כי תוך 5 שנים תמצא תרופה לסרטן! גישה זו הלכה בעקבותיהם של הנשיא קנדי שהכריז ב 1965 על הגעת האמריקנים לירח עד תום העשור וחזונו הוגשם, על גילוי הפניצילין ב 1928 שהיווה פתרון פלא למחלות רבות שהיו עד אז חשוכות מרפא, על מציאת החיסון לפוליו ב 1952 שפתר מגיפה נוראית זו ועוד דוגמאות רבות. גישה "כל אמריקנית" פטריוטית וחדורת ביטחון זו לא עבדה במקרה של סרטן ונכון להיום הסרטן נותר בלתי מנוצח, אבל הגישה לא מתה ועד היום מושקעים במחקר שחותר ל "כדור הקסם" משאבים יקרים, על חשבון אופציות יותר נבונות. כל עוד ימשיך העולם המערבי בגישה האנטי-הוליסטית הזו כלפי סרטן סיכויי ההצלחה להכנסת הטיפולים האלטרטיבים לא גדלים.

למרות כל זה, בשנים האחרונות הושגה הסכמה רחבה יחסית לגבי דבר אחד, ולא רק בקרב העוסקים ברפואה אלטרנטיבית אלא גם בתוך הקהילה המדעית רופאים, חוקרים ופרופסורים אשר עוסקים בחקר וטיפול בסרטן:

כימותרפיה הטיפול המועדף כיום בסרטן - הוא תהליך פולשני, עתיר תופעות לוואי הרסניות ובל נשכח מסרטן, אשר מטפל רק בסימפטומים של התהליך הסרטני ולא בגורם, תוך הריסה נוספת ולעיתים מוחלטת ולא ניתנת לשיקום של המנגנונים החיסוניים הטבעיים של הגוף. הוא מקצר את חיי המטופל ומסכן את הפציינט בהתפשטות או חזרה של הסרטן. הוא ידוע למשל בהפחתת החדירות של מערכות בגוף (כמו מערכת העיכול), גורם אפשרי לתת-תזונה בחולי סרטן, בשילוב עם כך שהטיפול הכימותרפי גורם לעיתים קרובות למטופל לבחילות וחוסר תאבון למעשה, מומחה לסרטן מאוניברסיטת דיוק ד"ר ג'ון גרנט, העריך ש - 40% ויותר מחולי הסרטן נפטרים מתת-תזונה.

תהליך זה נחשב כמתאים בעיקר לסוגי סרטן נדירים יחסית או לשלבים הראשוניים של המחלה, ובמרבית המקרים לא נותן ריפוי מלא אלא במקרה הטוב מרוויח לחולה קצת זמן ובמקרה הרע הורג את הפציינט:
"רב חולי הסרטן במאה האחרונה נפטרו מהטיפול הכימותרפי" הבחין ד"ר אלן ליון מבית-הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה. "כימותרפיה לא מחסלת את סרטן השד, המעי או הריאה. עובדה זו מתועדת כבר יותר מעשור....נשים עם סרטן השד סיכוייהן למות מהר יותר אם הן עוברות כימותרפיה מאשר אם לאו".

"רק 2-3% מכחצי מיליון אנשים שמאובחנים כחולי סרטן באמריקה מדי שנה, ניצלים בזכות כימותרפיה", לפי ד"ר ג'ון קריאנס מבית-הספר לבריאות הציבור שבאוניברסיטת הרווארד.
למרות נתונים מבהילים אלה כ - 75% מכל חולי הסרטן בארה"ב וכמחצית מכלל חולי הסרטן בעולם המערבי לוקחים בקביעות תרופות כימותרפיות, אשר כולן רעילות לגוף וחלקן אף מסרטנות בפני עצמן, ויכולות לחבל בסיכויו של האדם לשרוד.
בנוסף, מחירו של הטיפול הכימותרפי גבוה פי 10 לערך מזה של הטיפולים האלטרנטיביים בממוצע, כ 30,000$ או יותר פר פציינט.

הגישה הקונבנציונלית מתייחסת לסרטן כאל מחלה נקודתית וגורם זר בגוף, אויב. הטיפול נגדו, בתפיסה-הרפואית, הוא מלחמה אגרסיבית ופרימיטיבית (כמו הקזות הדם שהיוו פעם טיפול מקובל למגוון של סימפטומים, מחום גבוה ועד היסטריה), בה לעיתים קרובות החולה קורס והסרטן שורד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום