בחירות: מי ינהיג את הרופאים?

(0)
לדרג

פרופ' יהודה אולמן, בין מנהיגי מחאת הרופאים לפני שנתיים, מציג היום את מועמדותו לתפקיד יו"ר ההסתדרות הרפואית. הר"י: ייבחר מי שהכי ראוי לתפקיד

מאת: מערכת zap doctors

פרופסור יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם והמשמש היום כיו"ר ועד רופאי רמב"ם וסגן ומ"מ יו"ר אר"מ הכריז היום (ד') על מועמדתו לתפקיד יושב ראש ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י), אותו ממלא היום ד"ר ליאוניד אילדמן.

פרופ' אולמן "החלטתי להתמודד כי אכפת לי, ב-30 השנים האחרונות אני נמצא בבתי החולים ובקהילה. הקהילה ובתי החולים הם חלק ממני. מעמד הרופאים הגיע לשפל ואני מתמודד כי חשוב לי להחזיר את הרופאים למעמד הבכיר שהיה להם בחברה הישראלית".

המטרה הראשונה שמציב לעצמו פרופ' אולמן מיד לאחר שייבחר היא לקדם מודל אותו הוא מציע, בו ינתבו את הכספים שמגיעים מהביטוחים המשלימים לטובת בתי החולים הציבורים וקופות החולים, לדאוג שכולם ייהנו מאותם תקציבים. פרופ' אולמן: "נחזק את הרפואה הציבורית עי הבאת כסף מהביטוחים המשלימים. אנחנו נדאג שכולם ייהנו מתקציבי הביטוחים המשלימים, הציבור שייהנה מהמצאות רופאים בכירים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה גם בשעות המאוחרות, מהכסף שיוזרם במקום לבתי החולים הפרטיים ניתן יהיה להשלים בינוי לרווחת הציבור ולקנות ציוד חדיש, שהיות ניתן לרכשו רק אם מתקבלות תרומות חיצוניות."

פרופ' אולמן הגיע למסיבת העיתונאים מלווה בתמיכה של רופאים בכירים כגון: ד"ר אוסקר סדן וד"ר מיכאל גייסט מבית החולים וולפסון, ד"ר אמנון מוסק מבית החולים איכלוב, ד"ר חגי אורן מבית החולים אברבנאל, ד"ר אייל שמיר וד"ר דניאל לנדסברג מבית חולים תל השומר, ד"ר צביקה קליין מבית החולים ברזילי, ד"ר אירית מרטיק, ד"ר יצחק בירן וד"ר אסתי כץ מבית החולים רמב"ם.

ד"ר דניאל לנדסברג מבית חולים תל השומר: "לפני שנתיים יצאנו למאבק המתמחים ומצאנו את עצמנו נאבקים לבד, ויותר מזה- בהר"י החליטו להילחם בנו. במקום שיילחמו בנו ציפינו שידברו אתנו. אנחנו רוצים הנהגה קשובה לכל הסקטורים, אנחנו צמאים להנהגה כזו. המתמחים הם חלק מהציבור ואנחנו רואים בריצה של פרופ' אולמן בשורה חדשה. אנחנו רואים את אולמן מחפש לאחד ולמנוע את הפעילות לטובת סקטורים ספציפיים שהייתה נהוגה עד כה."

"אוציא את הר"י לדרך חדשה"

בדבריו התייחס פרופ' אולמן להתנהלות בהר"י, "הגיע הזמן לסדר עדיפות חדש ולהוציא את הרי לדרך חדשה. למה צריך להעסיק "צבא, של עו"ד ועוד לשלם למשרדי עו"ד חיצוניים כדי שיילחמו ברופאים עצמם, וזאת בהוצאה של מיליוני שקים, וכל זאת במקום לנצל את הזירה המשפטית כדי להגן על הרופאים? מדוע יש צורך בהוצאה של 2 מיליון שקלים על וועידה בעוד חודשיים, שבה ישוכנו הצירים הבאים לבחור בבית מלון, וזאת כדי לקיים בחירות, כאשר ניתן היום לבצע את הבחירות באופן מקוון, כמעט ללא עלות? אנחנו נוביל קביעת סדר עדיפויות חדש בארגון במטרה להחזיר את הרופאים למרכז ולהתמקד במצוקות היום יומיות של הרופאים והצוותים שנמצאים בשטח. נדאג למתמחים, נדאג לגמלאים, נדאג לרופאי הקהילה ולבכירים. נפעל לקדם ארגון דמוקרטי, שהרופאים יהיו שותפים בו להחלטות. נדאג לייצוג של הרופאים בוועדת כמו סל בריאות וועדת גרמן שבהן אין ייצוג של הנהגה הרפואית של הרי."

ד"ר צביקה קליין מבית החולים ברזילי אשר תומך במועמדות פרופ' אולמן אומר: "חייבים לעצור את מה שקורה בהר"י היום. מתוך תקציב שנתי של 60 מיליון שקל, מעל ל-50% מהתקציב מבוזבז על הוצאות הנהלה והוצאות משרדיות. בממוצע, תקציב הכיבוד היומי של הנהגת הרי עמד על 4,000 שקל ביום."

עם היוודע דבר מועמדותו של פרופ' אולמן לראשות הסתדרות הרופאים, פנו אל אולמן מספר צירים של הארגון בבקשה לערוך בוועידה עימות פומבי בין המועמדים במקום הנוהג שהיה עד היום שבו כל מועמד מציג את קווי היסוד שלו.

מדוברות הר"י נמסר כי "כל רופא רשאי להגיש מועמדות ואנו בטוחים שהוועידה תתקיים באופן מכובד וויבחר מי שהכי ראוי לתפקיד".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום