תייר התעוור כתוצאה מעגבת

(0)
לדרג

בבי"ח בני ציון טיפלו במקרה נדיר בעקבות טיפול אנטיביוטי לקוי במחלת המין סיפיליס. התייר שוחרר לביתו שבאוקראינה עם סיכוי סביר לשיפור ראייה באחת מעיניו

מאת: מערכת zap doctors

תייר כבן 40 מאוקראינה הגיע לטיפול במרפאת המטיילים והיחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי בני ציון לאחר שהתעוור כתוצאה ממחלת המין סיפיליס (עגבת).

"התייר הגיע אלינו לטיפול לאחר שקיבל טיפול באוקראינה במינון לא נכון של התרופה האנטיביוטית פניצילין, שגרמה לעיוורון בעין ימין ולפגיעה קשה בראייה בעין שמאל", אמר השבוע מנהל מרפאת המטיילים והיחידה למרפאות זיהומיות במרכז הרפואי, פרופ' ישראל פוטסמן, שטיפל בתייר.

האיש עבר בדיקות מקיפות במעבדה המיקרוביולוגית וביחידה למחלות זיהומיות ובדיקת עיניים על ידי ד"ר אוקסנה גגרין ממחלקת העיניים בבית החולים. הוא שוחרר וחזר לאוקראינה, עם סיכוי סביר לשיפור איכות הראייה רק בעין שמאל.

פרופ' פוטסמן ציין כי זה מקרה נדיר מאוד שחולה לוקה בעיוורון לאחר מחלת המין סיפיליס. דגימת דם ונוזל שדרה אף נשלחו לבדיקה ואושרו במעבדות המרכזיות של משרד הבריאות באבו כביר.

המחלה נגרמת על ידי חיידק טרפונמה פאלידום ומועברת על ידי קיום יחסי מין. בשלב הראשון למחלה מופיע כפצע שאינו כואב על איבר המין ונמשך כשבועיים-שלושה; בשלב השני, מגיע אחרי כחודש וחצי עם תופעות של פריחה מפושטת, חום ועלייה באנזימי הכבד ואילו השלב השלישי, שהוא נדיר, יכול להתפרץ רק אחרי 20-40 שנה, באבי העורקים, במוח או בכבד.

בואו לדבר על זה בפורום אבחון וטיפול במחלות מין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום