קמטים בפנים: למלא או לנתח?

(0)
לדרג

אחד הדברים שלנשים קשה איתם הוא קמטים בפנים. הרפואה מציעה מגוון פתרונות: ניתוחים פלסטיים, הזרקות חומרי מילוי וטכנולוגיות רפואיות חדשניות. במה לבחור?

מאת: מערכת zap doctors

קמטים בעור הפנים הם האויב מספר אחד של כל אישה (כמעט), והם תוצאה של שלושה תהליכים שהפנים שלנו עוברות במהלך השנים: צניחה כלפי מטה, התארכות הרקמות והתרופפותן; אובדן רקמה והידקקותה; ושינויים במרקם העור - שקעים, חספוס, כתמים וכו'. לצד תהליכים אלה יש גם השפעות חיצוניות על העור, כגון חשיפה לקרינת השמש, עישון וזיהום אוויר. ד"ר יורם וולף מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל שתי מרפאות פרטיות בתחום הכירורגיה האסתטית בתל אביב ובאילת מסביר על "כלי המלחמה".

החלקת קמטים (אילוסטרציה)
החלקת קמטים (אילוסטרציה)

מהם הטיפולים הקיימים כיום בשוק נגד הזדקנות עור הפנים?

"הכירורגיה הפלסטית בשילוב עם הרפואה האסתטית 'תוקפות' את הזדקנות עור הפנים בשלוש חזיתות שונות. האחת היא באמצעות סכין המנתחים, ניתוחים פלסטיים: מתיחת פנים, ניתוח עפעפיים, ניתוח אוזניים, ניתוח אף, קיצור שפה, הרמת גבות, פילינג ועוד. הלהיט התורן בניתוחים הוא לקיחת רקמת שומן עצמי מהבטן והירכיים והזרקתו בפנים.

"הקבוצה השנייה של טיפולים נקראת טכנולוגיות רפואיות: טיפולי IPL, לייזר וכו', שבעזרת שימוש באנרגיות של אור וגלי רדיו מחממים את הרקמה העמוקה בפנים וגורמים להתכווצותה וליצירת קולגן שמקנה לעור מראה צעיר יותר. טיפולים נוספים בקבוצה זו הם מזותרפיה, טיפולי אוזון ועוד, שנועדו לרענן את עור הפנים ללא ניתוח ומתאימים לבעיות כשהן עדיין בראשיתן".

הקבוצה השלישית של הטיפולים כוללת את ההזרקות למינהן.

מהם טיפולי ההזרקות ואילו חומרי מילוי יש?

"טיפולי הזרקות הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות. קיימים היום חומרי מילוי שונים למילוי קמטים, כגון בוטוקס, סיליקון וחומצה היאלורונית. מדובר בטיפולים פשוטים ומהירים שאורכים מספר דקות תחת אלחוש, הם אינם מלווים בכאב ויש להם מעט תופעות לוואי".

איפה מזריקים מה?

"הזרקות של בוטוקס מיועדות לקמטים באזור שורש האף, המצח והעיניים. הבוטוקס הוא חומר שגורם לשיתוק באזורי ההזרקה ולהיעלמות קמטי הבעה לתקופה של כשלושה חודשים. יש גם חומרי מילוי קבועים כמו סיליקון, שמתאים למילוי קמטים סביב הפה.

"בנוסף, יש חומרי מילוי מתכלים כגון חומצה היאלרונית שנמצאת באופן טבעי בגוף האדם ומשמשת מצע לקולגן - ששומר על מראה עור רענן. עם השנים פוחתת החומצה בגוף ולכן נוצרים קמטים. חומרי המילוי המבוססים על חומצה היאלרונית כגון רבאניס, רסטילן וג'ובודרם מיוצרים בהנדסה גנטית שנועדה להאט את קצב ספיגת החומר בעור לתקופה של כשנה".

מה לגבי סיבוכים לאחר הזרקות?

"תופעות הלוואי לאחר טיפולי הזרקות הן קלות, וכוללות בעיקר אדמומיות ונפיחות באזור ההזרקה. בדרך כלל הן חולפות תוך מספר ימים, כאשר רגישות לחומרי המילוי נדירה מאוד. חשוב מאוד לקבל מהרופא טרם הטיפול הסבר מלא על חומרי ההזרקה, הכולל פירוט על סיבוכים אפשריים וכמובן תיאום ציפיות. בנוסף, אחרי ההזרקה חשוב לקבל מכתב בו מפורט החומר שהוזרק כדי שבמידה ויתפתחו בעיות בעתיד, ניתן יהיה להתחקות אחר החומר שהוזרק, או במידה שירצו להזריק חומרים נוספים צריך לוודא שאין מניעה".

האם מילוי קמטים יקנה לי מראה צעיר יותר?

"צריך לקחת בערבון מוגבל תוצאות של טיפולי פנים יחידניים. הגישה הנכונה היא הסתכלות הוליסטית ובניית תוכנית טיפול לפנים הכוללת הן טיפולי מניעה והן טיפולים בנזקים שכבר נוצרו בתהליכי הזדקנות עור הפנים. החל מסיגול התנהגות של מניעת נזקים לעור על ידי מיעוט חשיפה לשמש, שתייה מספקת, שימוש בקרמים של לחות והזנה לעור הפנים וחבישת כובע; וכן שימוש מבעוד מועד בהזרקות בוטוקס, למניעת חריצים שבבוא היום יהפכו לקמטים. הסוד נעוץ בבניית תוכנית טיפול אישית לכל אחד בהתאם לצרכיו ולרצונות שלו".

בואו לדבר על זה עם ד"ר יורם וולף בפורום ניתוחים פלסטיים - מתיחת בטן ושאיבת שומן.

ד"ר וולף בגוגל פלוס

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום