מרתון תל אביב: רוצו על זה

(0)
לדרג

המרתון שייערך ביום שישי יוזנק משדרות רוקח בעיר, וצפויים להשתתף בו עשרות אלפי רצים. לפניכם הנחיות מד"א להתנהלות נכונה לפני הריצה ובמהלכה

מאת: מערכת zap doctors

מרתון תל אביב, על מקציו השונים, יוזנק ביום שישי בשעות הבוקר משדרות רוקח בת"א. אזור זה יהווה גם את נקודת הסיום של המרתון, שבו צפויים להתחרות השנה קרוב ל-40 אלף איש.

המקצים השונים, בהם מרתון שלם (כ- 42 קילומטרים), חצי מרתון (כ-21 קילומטרים), מקצה ריצה ל-10 קילומטרים, אופני יד ואפילו מקצה ילדים, יאובטחו רפואית על ידי כוחות מד"א שיעניקו טיפול לפציעות, התייבשויות, מכת חום, התקפי לב, ירידה ברמת הסוכר ופגיעות נוספות.

משהו לרוץ איתו

להלן המלצות תזונה שמפרסם מד"א עבור משתתפי המרתון הקרוב.

הקפידו לאכול ארוחת בוקר ביום המרתון: כשלוש שעות לפני הזינוק, מומלץ לאכול כריך עם ביצה או טונה, או צלחת פסטה וחזה עוף. גם קערת דייסת שיבולת שועל (קוואקר) העשויה על בסיס מים עם מעט דבש, תאפשר לרצים ריצה נעימה ולא תכביד על מערכת העיכול.

בבוקר המרתון מומלץ להימנע מאכילת פירות ומוצרי חלב, שכן מזונות אלה מתעכלים בקושי רב ועלולים לגרום לאי נוחות במערכת העיכול ולכאבי בטן.

במהלך המרתון, יש להקפיד לאכול ולשתות לפי תזמון מדויק ולא על פי החשק, ובמטרה לספק אנרגיה זמינה לשרירים לאורך כל התחרות ולמנוע התייבשות. למהלך המרתון, יתאימו ג'לים, משקאות איזוטוניים וחטיפי אנרגיה שיספקו לגוף פחמימות ויחזירו מלחים ונוזלים האובדים במהלך הריצה.

מנהל מרחב דן במד"א, מגן יוסי כהן: "בשטח תוואי מרתון תל אביב יתפרסו עשרות פאראמדיקים, ועשרות חובשים בכירים ומגישי עזרה ראשונה. כוחות מד"א נערכים לכל תרחיש, ויעניקו מענה מלא לכל צורך רפואי. אני קורא למשתתפי המרתון אם אינם מרגישים טוב להאט ולעצור בצד המסלול ולהזעיק מיידית את כוחות מד"א הפרוסים בשטח".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "בשנים האחרונות, טיפלו כוחות מד"א במהלך מרתון תל אביב ברבים שהרגישו רע במהלך הריצה, נפצעו, נחבלו ואף הצילו את חייהם של רצים שסבלו ממכות חום, התייבשויות והתקפי לב. בשנה שעברה, שבר מרתון תל אביב את שיא הנפגעים, וכוחות מד"א הצליחו להציל את חייהם של רצים רבים. כבכל שנה, אנו מקפידים על היערכות מלאה על מנת להעניק סיוע רפואי מקצועי למי שיזדקק לו במהירות הרבה ביותר האפשרית. גם השנה, כוחות מד"א נערכים בכוננות מלאה ובכוחות מתוגברים על מנת לסייע למשתתפי מקצי המרתון השונים. בכדי להימנע מפגיעות שונות אני פונה למשתתפי המרתון להקפיד על הנחיות הרפואיות והבטיחותיות".

בואו לדבר על זה בפורום בריאות וכושר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום