פצוע בן 6 ריגש את רמב"ם

(0)
לדרג

הילד פונה לביה"ח מאזור הקרבות בסוריה. אביו ביקש מהרופאים: "הצילו אותו, הוא כל מה שנשאר לי", והרופאים מילאו את בקשתו: אחרי חודש וחצי הילד הצליח לעמו

מאת: מערכת zap doctors

למאות הפצועים שמגיעים מסוריה לטיפול בישראל, סיפורים אישיים קשים בצל המלחמה מעבר לגבול. אבל המקרה של ק', בן 6, שהגיע מאזור הקרבות במצב אנוש, לא הותיר אף אחד אדיש. לאחר שנקבע מותו של אחיו, נלחמו הרופאים במשך שבועות ארוכים על חייו של ק'. בשבוע שעבר הוא השתחרר כשהוא עומד על שתי רגליו.

באותו יום נורא של התקיפה, מספר אביו של ק', מצאו את מותם אחיו, אחותו ואמו בפיצוץ באזור הקרבות. הילד פונה מגבול ישראל-סוריה אל רמב"ם כשהוא סובל מפציעת ראש קשה ומצבו הוגדר אנוש. יחד עם ק' פונה גם אחיו הגדול, כבן 11, אך פציעתו הייתה חמורה מידי ומותו נקבע בחדר ההלם של בית החולים. ק' פונה באופן מידי לחדר הניתוח, שם נותח במשך שעות ארוכות, כאשר עיקר הטיפול שהוא מקבל מכוון להפחתת לחץ תוך גולגולתי מוגבר ובצקת מוחית, שהתפתחה כתוצאה מהפגיעה שהוא ספג. במהלך הניתוחים שעבר הילד, הוסרו חלקים מעצמות הגלגלת שלו, כדי לסייע בהורדת הלחץ שנוצר על מוחו, ולאפשר לאיבר הכה חיוני להחלים.

במשך כמעט שלושה שבועות, ק' היה מחוסר הכרה ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ברמב"ם, שם השגיח הצוות הרפואי על מצבו והעניק לו טיפול תרופתי כדי לסייע לו בהתאוששות. לאט-לאט, הבצקת מוחית והלחץ התוך גולגולתי המוגבר במוחו של הילד ירדו, הוא חזר להכרה והחל לתקשר עם סביבתו.

"כשהילד הגיע לרמב"ם הוא היה במצב של קומה, וכמעט מת", מסביר ד"ר סרגיי אבזגאוז, רופא בכיר במחלקה לנוירוכירורגיה, ומי שניתח את הילד, אני זוכר שפגשתי אביו של הילד לפני הניתוח. הוא אמר לנו: 'תעשו כל מה שאתם יכולים כדי להציל אותו. הוא כל מה שנשאר לי'".

לאחר שק' עבר עוד שני ניתוחים לאיחוי עצמות הגלגלת מחדש, הוא אושפז במחלקת כירורגיית ילדים, שם הוא עבר סדרת בדיקות וטיפולים, בסיועם של קלינאית תקשורת, רופאי אא"ג, פיזיותרפיסטים ואנשי צוות נוספים, שמטרתם להחזיר את ק' לתפקוד מלא ככל האפשר. בשבוע שעבר שוחרר כשהוא עומד על שתי רגליו.

בואו לדבר על זה בפורום נוירוכירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום