מכשירים פגומים לניטור רמות סוכר

(0)
לדרג

חברת אבוט אוספת מהמדפים מכשירים שלא מדייקים בתוצאות ניטור הסוכר; מדובר בדגמים מסוימים של מכשירים מסוג OmniPod ו-FreeStyle

מאת: מערכת zap doctors

חברת אבוט פרסמה הודעה לציבור בנוגע למכשירים לניטור רמות סוכר בדם, שיורדים בימים אלו מהמדפים, בגלל תפקוד לקוי וחשש למתן תוצאות לא מדויקות. שימו לב, מדובר במכשירים מסוג OmniPod ו-FreeStyle מהדגמים המפורטים בהודעת חברת אבוט לציבור.

לפי הודעת משרד הבריאות, חברת אבוט קיבלה הנחיות לגבי איסוף המוצרים מהמדפים, ופרסמה הודעה בעיתונות בנושא. קהל היעד המוערך הוא כאלפיים משתמשים. החברה מפעילה מוקד טלפוני ב-4 שפות בטלפון מספר - *6364. כמו כן לפי ההודעה, מתאפשרת הגעה למשרדים בכל שעות היום, ובהמשך לפנייה של הלקוחות לגביהם המודעה רלוונטית, מפעילה שרות של החלפת מכשור.

חשוב לציין כי כל המשתמשים במדי הסוכר שניתנו בקופות החולים FreeStyle Freedom Lite, FreeStyle Lite בשנים האחרונות ו/או במד הסוכר FreeStyle Freedom שקדם להם אינם, ולא היו חשופים כלל לנושא זה. מדי הסוכר האלו אינם נכללים בהודעה של אבוט ולכן לא משנה איזו אצווה של מקלוני בדיקה יש בידי הלקוח, התוצאות המתקבלות הן תקינות ואין כל חשש לתוצאות לא מדויקות. לא נדרשת כל פעולה עבור משתמשים אלו - לא החלפת מכשיר ולא החלפת מקלוני בדיקה.

לדרישת משרד הבריאות, ובמקביל לפרסום ללקוחות, נעשה כעת איסוף מלא של כל מקלוני הבדיקה מבתי המרקחת ומקופות החולים של אצוות שיוצרו לפני 2014. התהליך החל בכל הקופות ובבתי המרקחת שלהם נמכרו הפריטים בעבר. בפועל כיום חלק גדול ממקלוני הבדיקה הם כבר מאצוות משנה 2014 או מאצוות שלפי הודעת היצרן נחשבות לתקינות לאחר תאריך ייצור של 6 בנובמבר 2013.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום