תינוק רגוע, אמא מאושרת

(0)
לדרג

הדרכת הורים בנוגע לדפוסי שינה ובכי של תינוקות מסייעת בהרגעת תינוקות שאוכלים מספר פעמים רב ביום, ומפחיתה את הסיכון לדיכאון אימהי

מאת: מערכת zap doctors

הדרכת מטפלים בנוגע לדפוסי שינה ובכי תקינים של התינוקות ומתן מידע בנוגע לטכניקות הרגעת תינוקות, מביאים לשיפור מדדי דיכאון אימהי. המידע הביא לשיפור בעיקר בבעיות שינה במהלך היום בתינוקות שאכלו לפחות 12 פעמים ביום. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים מאוסטרליה ערכו מחקר אקראי ומבוקר, במטרה לקבוע את ההשפעה של תכנית התערבות בנושא בעיות שינה ובכי של תינוקות. הם כללו 770 משפחות ל-781 תינוקות שנולדו לאחר לפחות 32 שבועות היריון ב-42 מרכזים במלבורן.

ההתערבות החלה לאחר ארבעה שבועות, כאשר 385 משפחות עם 388 תינוקות קיבלו עלוני מידע ו-DVD בנושאי דפוסי שינה ובכי תקינים, טכניקות להרגעת תינוקות, מידע בנוגע לסיבות רפואיות לבכי וייעוץ לטיפול עצמי בהורים. לאחר שמונה שבועות, נערכה שיחת טלפון עם המשתתפים בנושא ושוב לאחר 13 שבועות. החוקרים בחנו את תסמיני הדיכאון במטפלים ודפוסי שינה ובכי של התינוקות, תוך השוואה לקבוצת ביקורת שכללה 385 משפחות עם 393 תינוקות שקיבלו טיפול סטנדרטי.

למרות שהמטפלים זיהו תועלת מסוימת בהתנהגות התינוקות בקבוצת ההתערבות, לא תוארו הבדלים כוללים בדיווחים אודות דפוסי השינה, בכי או הזנה של היילודים לאחר 4 או 6 חודשים. עם זאת, בתינוקות שאכלו למעלה מ-11 פעמים ב-24 שעות תועד סיכוי נמוך יותר לבעיות שינה במהלך היום לאחר ארבעה חודשים וירידה של 73% בסיכויים לבעיות הקשורות בבכי במהלך היום. בעיות שינה במהלך הלילה היו דומות באלו שאכלו למעלה מ-11 פעמים ביממה בקבוצת הטיפול ובקבוצת הביקורת.

לא זוהו הבדלים במדדי דיכאון של המטפלים לאחר ארבעה חודשים, אך לאחר שישה חודשים, במטפלים בקבוצת ההתערבות תועדה שכיחות גבוהה יותר של מדדי דיכאון גבוהים.

במטפלים בקבוצת ההתערבות תועדו פחות חששות באשר ליכולת להתמודד עם השינה של התינוקות הן לאחר ארבעה חודשים והן לאחר שישה חודשים. בקבוצה זו תועדו סיכויים נמוכים יותר להחלפת הפורמולה של התינוקות, כאשר 13% מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות החליפו את הפורמולה, זאת בהשוואה ל-23% מהביקורות.

אלו שקיבלו את העלונים ואמצעי הכשרה אחרים דיווחו כי היה להם קל יותר להציב גבולות וכי חששו פחות מתסמונת מוות בעריסה. לאחר ארבעה חדשים, אלו שקבוצת ההתערבות פנו לעזרת אנשי צוות רפואי לעיתים קרובות יותר, אך לא זוהו הבדלים לאחר שישה חודשים.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום