מתי האלכוהול הרסני למוח?

(0)
לדרג

מחקר: צריכה של יותר מ-36 מ"ל אלכוהול ליום, במשך עשור, מביאה להידרדרות קוגנטיבית ברורה, פגיעה בזיכרון ובתפקוד ניהולי, אבל רק אצל גברים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכה מופרזת של אלכוהול בגברים מלווה בהידרדרות קוגניטיבית מהירה יותר, כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Neurology.

במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת אלכוהול במהלך החיים להידרדרות הקוגניטיבית בהמשך. הם אספו נתונים אודות כ-5,000 גברים ו-2,000 נשים שהיו בני 56 בממוצע בעת ההערכה הקוגניטיבית הראשונה.

צריכת אלכוהול נבחנה שלוש פעמים במהלך עשר השנים שקדמו להערכה הקוגניטיבית הראשונה (1997-1999). מבחנים קוגניטיביים נערכו שוב בשנים 2002-2004 ו-2007-2009. סדרת המבחנים הקוגניטיביים כללה ארבעה מבחנים להערכת הזיכרון והתפקוד הניהולי.

נמצא כי בקרב גברים לא זוהה הבדל בהידרדרות הקוגניטיבית בין אלו שאינם שותים כלל אלכוהול, אלו ששתו אלכוהול בעבר ואלו ששתו אלכוהול בכמות קלה או בינונית (פחות מ-20 מ"ל ליום) בהווה. עם זאת, צריכת אלכוהול בהיקף של 36 מ"ל ליום ומעלה לוותה בהידרדרות מהירה יותר בכל המדדים הקוגניטיביים, בהשוואה לצריכת אלכוהול בכמות של 0.1-19.9 מ"ל ליום.

רק כדי לקבל אומדן להשוואה, כוסית ויסקי המכילה 45 מ"ל משקה, יש רק 18 מ"ל יחידות של אלכוהול טהור, כך שכדי להגיע לכמות זו יש לשתות שתי כוסיות ביום. החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת אלכוהול בכמות העולה על 35 מ"ל אלכוהול ליום מלווה בהידרדרות קוגניטיבית מהירה יותר.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום