לא רוצים פרסומות של סיגריות

(0)
לדרג

מחקר: בעוד שחברות הטבק משקיעות מיליוני שקלים בשנה בפרסום סיגריות, רוב הישראלים, מעשנים ולא מעשנים, ישמחו אם פרסומות המעודדות עישון ייעלמו

מאת: מערכת zap doctors

הציבור תומך באיסור על פרסום למוצרי טבק בעיתונים ובאינטרנט, מעשנים ולא מעשנים. כך עולה מסקר שערך לאחרונה משרד הבריאות, שמקדם הצעת חוק למיגור פרסום טבק ומוצריו.

משתתפי הסקר נתבקשו לדרג את עמדתם ביחס להצעת החוק של משרד הבריאות וכן נשאלו לגבי הרגלי העישון שלהם.

85% מהמשיבים תמכו בהצעת החוק, מהם 64% אמרו שהם מאוד תומכים ו-21% שהם די תומכים, 9% נוספים לא הביעו דעה ורק 6% התנגדו לאיסור.

כאשר בוחנים את העמדות בקרב משתתפי הסקר בחלוקה לפי היותם מעשנים או לא מעשנים, התוצאות מקבלות משמעות נוספת: כצפוי, 90% מקרב הלא מעשנים תומכים באיסור הפרסום, מהם 70% מאוד תומכים ו-20% די תומכים, 5% לא הביעו דעה ורק 5% הביעו התנגדות.

למרות שחברות הסיגריות טוענות שהצעת החוק תפגע בציבור המעשנים, התברר שמרבית המעשנים לא רואים שום בעיה או פגיעה בהם באיסור הפרסום. 66% מהמעשנים תומכים באיסור הפרסום, מהם 38% מאוד תומכים, 27% די תומכים, ל-23% נוספים אין עמדה ורק 11% מהמעשנים התנגדו לאיסור הפרסום.

לפי דיווחי חברות הסיגריות למשרד הבריאות על הוצאותיהן לפרסום בשנת 2012, המועברים על פי החוק אחת לשנה, עולה שבשנת 2012 הוציאו חברות הטבק מעל ל-61.3 מיליון שקלים על פרסומות, קידום מכירות וחסויות. נתח שוק הפרסום של מוצרי טבק מכלל הפרסום בעיתונות הוא כ-2.2%, והכנסות העיתונים מפרסום זה נאמדות בכ-6 מיליון שקלים לשנה בסך השנה.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום