דמיון מודרך: לטפל בסרטן מבפנים

(0)
לדרג

מהם הגורמים למחלת הסרטן? כיצד ניתן למנוע את התפרצותה? איך ניתן לטפל בה, או להקל על תופעות הלוואי של הטיפולים, באמצעות רפואה משלימה ודמיון מודרך?

מאת: מערכת zap doctors

כמעט לכל אדם שאנחנו מכירים, יש במשפחה הקרובה לפחות אדם אחד חולה סרטן. המחלה והשיח סביבה הופכים שכיחים יותר ויותר, ככל שהשנים חולפות. מהם הגורמים העיקריים למחלת הסרטן? כיצד ניתן לאתר אותם בזמן אמת? כיצד ניתן לטפל במחלה?

ד"ר ליאת אדרי, מטפלת מוסמכת בשיטת דמיון מודרך, NLP, מציגה גישה אלטרנטיבית לנושא.

טיפול בסרטן ברפואה משלימה (אילוסטרציה)
טיפול בסרטן ברפואה משלימה (אילוסטרציה)

מהם הגורמים לסרטן?

"ישנם מגוון גורמים למחלת הסרטן. בניגוד לדעה הרווחת, הנטייה הגנטית (התורשה) מהווה אחוז קטן מהסיבה לתחלואה בסרטן. לעומת זאת, על רוב הגורמים, בהחלט יש לנו אפשרות שליטה. ישנם גורמים חיצוניים המשפיעים על בריאותנו: אורח חיים ותזונה שאיננה בריאה, חוסר בפעילות גופנית, קרינה ומזהמים סביבתיים, עישון ואלכוהול. לצדם, ישנם גורמים פנימיים, אשר ביכולתנו לשלוט בהם באמצעות חיזוק ההגנות הטבעית של הגוף, אשר דוכאו: חיזוק המערכת החיסונית, הקלה על הלחץ הנפשי, והורדת הסביבה הדלקתית, שבדרך כלל מהווה את השלב המקדים למחלת הסרטן".

מדוע הגוף מייצר תאים סרטניים?

"לכולנו יש תאים סרטניים בגוף. תא סרטני הוא תא שיצא מבקרה ואיננו מת, אלא ממשיך לגדול ולהתחלק עד להיווצרות גוש או גידול. נשאלת השאלה מדוע לא כולנו חולים במחלת הסרטן? מכיוון שיש לנו מנגנוני הגנה בגוף, שהם מנגנוני תיקון החומר התורשתי, ה-DNA".

"מערכת ההגנה הראשונה ששומרת שבמהלך הכפלת החומר התורשתי DNA, לא יהיו שגיאות מוטציות במיוחד, לא בגנים המונעים סרטן (tumor suppressors genes). המערכת השנייה היא מערכת החיסון, תאים לבנים הנלחמים והורגים תאי סרטן או בולעים אותם דוגמת המקרואפגיים, התאים הבלעניים".

"מערכת נוספת היא המערכת ההורמונאלית. כשרמת המתח גבוהה, מופרשים הורמוני הדחק האדרנאליים, כגון קורטיזול בכמות גדולה יותר, ומוציאים את המערכת מכלל איזון. חוסר איזון הורמונלי מגדיל את הפגיעות לחומרים מסרטנים, ומחליש את מערכת החיסון".

כיצד ניתן לבצע טיפול מונע למחלת הסרטן?

"טיפול מונע סרטן הינו הוליסיטי, שרואה את השלם יותר מסכום חלקיו. הוא כולל אורח חיים בריא מתוך דאגה לגוף, שמטרתו להיטיב עם כל המערכות הגופניות, שיתפקדו היטב: מערכת החיסון, המערכת ההורמונלית, מערכת העיכול ועוד. הטיפול מתמקד בהורדת רמת המתח ("סטרס") והלחץ הנפשי בכל מיני טכניקות, המאפשרות הורדה של הפעילות החשמלית במוח. במצב של רגיעה כזו, ניתן להציף את מה שקורה בתת-המודע של האדם, שם שוכנים כוחות הריפוי של האדם. הטכניקות האפשריות לטיפול הן דמיון מודרך, מדיטציות ועוד".

האם ניתן לבצע טיפול מונע למחלת הסרטן גם באופן עצמאי?

"אני מאמינה שכל המשאבים הדרושים לאדם נמצאים אצלו, ולעיתים הוא זקוק למורה דרך שיכוון אותו לעבר המטרה, לחזק את גופו ולמצוא את כוחות הריפוי העצמיים שלו. השילוב של אורח חיים בריא עם פעולות להורדת המתח, מאפשרים לכל אחד לחזק את מערכות ההגנה הטבעיות של גופו".

כיצד את מטפלת בעזרת דמיון מודרך בחולי סרטן?

"באופן כללי, המטרה היא לשפר ולחזק את בריאות הגוף, לשאוף לאיכות חיים המאפשרת לאדם המתמודד עם מחלה כה קשה, לשוב ולנהל את חייו. מכיוון שאני מאמינה ברפואה המשלבת רפואה קונבנציונאלית ורפואה משלימה, מגיעים אליי אנשים בשלבים שונים של טיפולים קונוונציונאליים, קרינה, כימותרפיה. לטיפולים הללו יש תופעות לוואי, והמטרה היא להקל על המטופלים ולחזור לתפקוד יום יומי טוב יותר".

"בפועל, הפגישות הן פרונטאליות, בקליניקה שלי, בביתו של האדם, או במקרה הצורך בבית החולים. אני מתאימה לאדם את הטיפול לפי צרכיו ובקצב שלו. האופן בו אני מעבירה את הדמיון המודרך הינו ייחודי, שכן בתור מדענית, אני מכירה את התהליכים הקורים בגוף בעת המחלה על בוריים, עד לרמת התא והחומר התורשתי שלו. שלב התוצאות הינו כמובן אישי, אך כבר לאחר פגישות ספורות, ניתן לראות ירידה בתופעות הלוואי השונות ולעיתים בתסמיני המחלה".

כשחולה סרטן מגיע אלייך לטיפול, מה, בראש ובראשונה, את צריכה לדעת עליו כדי להתאים לו טיפול אינדיבידואלי?

"תחילה עלי להכיר את האדם ואחר כך את מחלתו וסוג הטיפולים שהוא מקבל. ללמוד ממנו על תזונתו והרגליו, את מחשבותיו על עצמו ועל המחלה, את הסביבה שלו ואת מעגל האנשים התומכים בו. לאחר מכן, תחת מטרייה אחת בטיפול אצלי, אני יכולה להציע שינוי בתזונה המונעת דלקת וסרטן (אני מקיימת גם סדנאות בישול לחולי סרטן), צמחי מרפא ותוספי תזונה, מתן תמיכה רגשית ועבודה עם טכניקות המורידות את רמת הלחץ והחרדה".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולים משלימים בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום