אהבה: לחגוג כל השנה

(0)
לדרג

השגרה היא האויבת של הזוגיות, אך מחוות של פינוק, זמן איכות והימנעות משיפוטיות וביקורת יעזרו לכם להטעין את הקשר באנרגיות טובות ולשמור על אהבה לאורך זמן

מאת: שירלי קליין

מעט תחושות יכולות להתחרות בתחושה של התאהבות: האדרנלין ותחושת ההיי גורמים לנו להרגיש כל יכולים, ומעוררים את הרצון ואת המוטיבציה להשקיע מאמצים עזים בחיזור אינטנסיבי אחרי מושא אהבתנו. אבל למרבה הצער, אחרי שהקשר ממוסד, והזמן עושה את שלו, התחושות האלה מפנות את מקומן לשגרה שוחקת, שעמום ועייפות מבן הזוג ומהיחסים בכלל. בדיוק לשם כך קיימים תאריכים כמו יום הנישואים ויום האהבה ימים שנועדו להזכיר לנו להשקיע בבן הזוג, לפנק אותו ולגרום לו להרגיש חשוב ואהוב. אבל למה צריך בכלל לחכות לימים האלה? למה לא להשקיע בזוגיות ולטפח אותה לאורך כל השנה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת.

אל תתייחסו לבן הזוג כאל מובן מאליו. אמצו מחוות קטנות שאינן לוקחות זמן רב אך גורמות אושר גדול. הביטו בקשר הזוגי כעל מוקד כוח ולא כעל מוקד חולשה: מחוות האהבה שייעשו באופן קבוע ושגרתי יכניסו לחייכם טעם טוב ותשוקה לחיים, ולכן שווה להשקיע מאמץ וזמן כדי לייצר אותן באופן שגרתי.

הקפידו על מגע הדדי וקבוע ועל מילים חמות ומעודדות. על תוותרו על נשיקה כשהולכים וכשבאים, על ליטוף קטן כשאף אחד לא רואה, חיבוק אוהב ועוד. בנוסף לכך, ניתן להעניק עיסוי מפנק והדדי, שעוזר לבני הזוג להתנתק מהשגרה ולהתענג זה על זה. גם עיסוי קצר ברגלים או בכתפיים יעביר מסר משמעותי של אכפתיות.

בדקו את הדברים ששניכם אוהבים לעשות, ומצאו את הזמן לבילוי משותף - הליכה, ספורט, תחביבים, מופעי תרבות וכו'. תכננו גם חופשות רומנטיות רק של שניכם ללא חברים, ללא משפחה וללא ילדים.

טיפים לזוגיות טובה (אילוסטרציה)
טיפים לזוגיות טובה (אילוסטרציה)

מיניות ואינטימיות הן חלק חשוב ומשמעותי בקשר, וחשוב לתת להם מקום ונפח בשגרה. לא צריך את ט"ו באב או ולנטיין דיי כדי לפזר פרחים על המיטה, לקנות מצעים חדשים ורומנטיים או כדי ללבוש בגדים חושניים ומעוררים. מצאו את הזמן לכך גם אם נראה לכם שתכנון מוקדם פוגע בחשק ובספונטניות. עוררו את עצמכם בעזרת מסרונים הדדים, כמו: מחכה לך הלילה, כבר לא יכול/ה לחכות, הכנתי מלא הפתעות ללילה ועוד. אל תיתנו לשגרה ולעייפות לחבל בחיי המין שלכם. הקלישאה "עם האוכל בא התיאבון" נכונה גם לגבי מיניות, ולכן הקפידו על כך למרות הכל.

הורים לילדים מתקשים לעתים קרובות לייצר רומנטיקה ואינטימיות במהלך השגרה האינטנסיבית עם הילדים. הבחירה לתת נפח ומשמעות לזוגיות היא שלנו ואינה תלויה בילדים. הקפידו לסגור את דלת חדר השינה, והעבירו מסר לילדים שזה המקום הפרטי שלכם. הרגילו אותם לדפוק בדלת, ולבקש רשות להכנס. סעו מידי פעם לחופשה ללא הילדים, והקצו זמן לקרבה ולאינטימיות שלכם, שבהן תשימו את צרכיכם לפני אלו של ילדיכם. השתדלו להיעזר בקרובי משפחה או בשמרטפית, כדי להיות יחד וכדי לתת משמעות לזוגיות. הורים שהינם שבעי רצון ומאושרים בזוגיות מביאים זאת גם להורות שלהם.

חשוב להניח בצד את הביקורת ואת השיפוטיות, ולטפח את העידוד. עידוד משמעותי שם את הדגש על המאמץ, על הדרך ועל הרצון, ולאו דווקא על התוצאה הסופית. זאת אומרת, שאם בן הזוג טרח והכין ארוחת ערב, והיא קצת נשרפה לו, עודדו אותו רבות על המאמץ שעשה ועל כוונתו הטובה. שיפוטיות וביקורת מסרסות והורסות רצון ומוטיבציה. הרבו בעידוד במילים כמו: "אני מאוד מעריך את המאמץ שעשית", "עשית אותי מאושרת", "יש לי את הבן זוג הכי מושלם בעולם" ועוד. זכרו להשקיע בזוגיות ובאינטימיות שלכם, וכך תחוו את יום האהבה כל השנה.

הכותבת היא מטפלת משפחתית זוגית בשיטת אדלר

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ייעוץ חינוכי
פורום משפחה וזוגיות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום