נשות קריירה: המהפכה האסתטית

(0)
לדרג

מתמרנת בין העבודה לבית? מרגישה מוזנחת? אין לך זמן לטיפולי אסתטיקה? הכירי את טיפולי האסתטיקה שמאפשרים חזרה מהירה לשגרה ותוצאות יפות ומיידיות

מאת: מערכת zap doctors

המהפכה הפמיניסטית שינתה את מעמדן של הנשים בהרבה מובנים: העניקה להן זכות הצבעה, אפשרה להם לרכוש השכלה ולצאת לשוק העבודה, אולם במקביל גם יצרה מציאות מורכבת ולא פשוטה: הצורך ללהטט בין כמה עולמות, להצטיין גם כאימא, גם כרעיה, גם כאשת משפחה וגם כאשת קריירה מקצועית. כל זאת, כשברקע מודל יופי דרקוני, המציב דרישות מראה קשות להשגה. הצירוף הזה מכביד מאוד על האישה המודרנית. ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור ועוסקת ברפואה אסתטית, מספרת על האתגר הכפול של הנשים, המנסות לשלב בין טיפוח לבין קריירה וחיי משפחה ונותנת טיפים שיאפשרו לנצח במירוץ הזמן, להיות גם מצליחה מבחינה מקצועית ומשפחתית, וגם נאה ומטופחת.

טיפולים אסתטיים לעור (אילוסטרציה)
טיפולים אסתטיים לעור (אילוסטרציה)

מדוע קריירה מקשה על שמירת מראה מטופח?

"מראה יפה, אסתטי ומכובד מושג בעבודה קשה. כדי לשמור על מראה שכזה, בוודאי אחרי גיל 30, יש צורך בשגרת טיפוח מתמדת. זה גם סוג של עבודה. והאישה שרצה בין העבודה לבין הבעל והילדים מתקשה למצוא רגע ופנאי כדי להשקיע בעצמה. יש היום הרבה מאד דרכים, שיטות וכלים מעולם האסתטיקה, המסייעים להיטיב פלאים את המראה של הנשים. אבל אם האישה כל הזמן רצה בין מטלות, היא מתקשה להיעזר בכל אלה. בנוסף, המתח, מחסור בשעות שינה ותזונה גרועה, נגזרות של החיים המודרניים התובעניים, גובים מחיר מהבריאות ומהמראה של האישה".

מדוע אשת קריירה חייבת להיות יפה ומטופחת?

"היא לא חייבת. אבל זה בהחלט מומלץ וכדאי. זה פשוט יעשה לה טוב. ראשית, אשת קריירה נדרשת להתייחס להופעה החיצונית שלה כמו למקצוע. הופעה יפה ולא מוגזמת, מאופקת ומטופחת, נכונה ולא צעקנית, משדרת איכות ואצילות ומשפרת מאוד את ההרגשה, את הביטחון העצמי, את יכולות התקשורת ואת היכולת לעמוד במשימות ולהצליח יותר מבחינה מקצועית. נשים מטופחות מרגישות טוב יותר עם עצמן, רוצות להראות לסביבה 'מה הן שוות' וחשות יותר בטוחות. זה תורם למבנה הנפשי שלהן ולהתמודדות עם הלחץ מכל עבר. בנוסף לכך, הטיפולים האסתטיים הם זמן של התנתקות בריאה משגרת היומיום התובענית, זמן בו הן משקיעות בעצמן ועושות למען עצמן ולא למען אחרים. נשים רבות מוותרות על כל כך הרבה דברים בגלל העבודה ובשביל הבעל והילדים, אז קצת ניתוק מהעולם והתמסרות לטיפול שגם יגרום להן להיראות טוב יותר הוא מעין פרס שלא כדאי לוותר עליו. כל טיפול יסתיים בהרגשה טובה, במראה משופר ובאנרגיות מחודשות לאחר טעינת המצברים".

כיצד מומלץ לאשת קריירה לשמור על עצמה?

"לשמור על הבריאות, לשמור על המראה ולהיות קשובה גם לצרכים שלה שאותם אין לדחות לסוף. אם אין זמן, יש לבחור בטיפולים הדחופים ולהגיש את המינימום כדי לשמור על הבריאות והמראה".

אז איך עושים זאת?

"בעזרת כמה טיפים. אשה שתקפיד על הכללים הבאים תוכל ליהנות מבריאות טובה גם במרתון היום יומי של חייה:

1. מעקב רפואי: יש להקפיד על ביקור סדיר אצל רופא משפחה (אחת לשנה), רופא נשים (אחת לשנה), בדיקות שד, רופא שיניים ורופא עור.

2. ביצוע בדיקות כלליות שגרתיות: יש לבצע פעם בשנה בדיקת דם הכוללת ספירת דם, כימיה, בלוטת התריס, ברזל וויטמין D. פעם בשנתיים-שלוש יש לבצע גם בדיקת B12.

3. יש להגן על העור מפני כל מה שעלול להזיק לו: חשיפה לשמש, שינויים תכופים במשקל, עישון וצריכת אלכוהול.

4. תחזוקת העור: יש לשמור על שגרת טיפולים שתחזק את העור ותשפר את מראהו, כאשר יש להבחין בין טיפוליים עצמיים בבית, לבין כאלה המתבצעים במכוני טיפוח וקוסמטיקה. בבית, על האישה להקפיד על ניקוי העור בעדינות, כל יום; מריחת סרום מסביב לעיניים ולצוואר, כל יום; שימוש יומי בקרם לחות ומסנן קרינה. במקביל, חשוב מאוד להקפיד על ביקור אצל קוסמטיקאית מומחית ו/או רופאת עור לשם קבלת טיפולים אסתטיים מגוונים בהתאם לצרכים".

איזה טיפולים אסתטיים קיימים ומומלצים?

"כל אישה תקבל המלצה על שגרת הטיפולים הנכונה עבורה, טיפולים התפורים עבור הצרכים שלה. כך, למשל, נשים בעלות עור שמן ונטייה לאקנה יידרשו להקפיד לפחות אחת לשלושה חודשים לבצע ניקוי קוסמטי אצל קוסמטיקאית, כדי למנוע סתימה של נקבוביות העור. ישנם גם טיפולים המומלצים לכולן, בעיקר החל מגיל 30, ואשר מהווים שגרת תחזוקה ראויה לעור הפנים. טיפולים אלה מתאימים ומומלצים גם לנשות קריירה שיוכלו למצוא להן זמן לעשות מה שחייבים לעשות.

הטיפולים המומלצים לפי גיל האישה:

1. טיפולי חמצן המומלצים מגיל 30 ואילך. טיפולים אלה תורמים לניקוי העור, החדרת לחות וחומרים מזינים ושמירה על אלסטיות העור. ניתן לבצע טיפולים אלה כסדרת טיפולים ולאחר מכן טיפולים בודדים אחת לחודשיים-שלושה כטיפולים משמרים, וגם לפני אירועים לקבלת מראה עור בריא וזוהר.

2. טיפולי מיצוק המומלצים מגיל 37 ואילך. זהו טיפול בהבזקי אור המשפר את המרקם של העור ומצמצם כתמים בפנים, כגון כתמי הריון, כתמים בשל שימוש בגלולות וכתמי שמש. מומלץ כסדרה בת 10 טיפולים, אחת לחודש, שלאחריה ידרשו טיפולי שימור.

3. פוטופיישל המומלצים בין גילאי 36-40: פילינג הוא טיפול לקילוף העור, שאפשר לבצע בדרגות עומק שונות בהתאם לצורך. טיפול זה תורם לריענון העור וחידושו ולשמירה על חיוניותו וניתן לבצעו אחת למספר חודשים.

4. הזרקות מומלצות לרוב החל מגילאי 38-40, אולם נעשה בהן שימוש בהתאם לצורך ולהרגשה. הכוונה למילוי והחלקת קמטים באמצעות הזרקות התורמות למראה בריא וצעיר יותר.

מדוע דווקא טיפולים אלה מומלצים לנשות קריירה?

"משום שכל הטיפולים שמניתי אינם דורשים זמן מנוחה בבית. ההחלמה והחזרה לשגרה מהירות וגם התוצאות יפות ומידיות".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום