רופאי הדסה: ביטוח או שביתה

(0)
לדרג

ביהמ"ש אישר הקפאת הליכים למשך 90 ימים, שבהם ביה"ח יהיה מוגן מנושיו; קודם לכן דרשו הרופאים מההנהלה לספק להם ביטוח אחריות מקצועית כדי להמשיך בעבודתם

מאת: מערכת zap doctors

אולטימטום להנהלת הדסה. אם לא יחודשו היום (ג') עד השעה 10:00 ביטוח אחריות מקצועית של רופאי הדסה, הסתדרות הרופאים תורה לרופאי הדסה לעזוב את בית החולים, כדי למנוע חשיפת הרופאים לתביעות רשלנות רפואית. כך כתב אתמול ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י לפרופ' אביגדור קפלן, מנכ"ל הדסה.

עוד נכתב כי בניגוד להבטחת הנהלת הדסה מינואר השנה, לפיה רופאיה מכוסים בפוליסת ביטוח של הראל "החל מן השקל הראשון", וגם במקרה של חדלות פירעון של הדסה הרי שלא נתקבלה על כך כל אסמכתא מחברת הביטוח. "לאור מצב זה לאחר בקשת הקפאת ההליכים, והמציאות החדשה שכאמור מטילה צל כבד אף על מה שהוסכם. ברור לך כי איננו יכולים לחיות במצב שבו הרופאים תלויים בין שמיים וארץ וחשופים באופן ממשי ו/או פוטנציאלי לתביעות רשלנות מקצועית. לא נוכל להשלים עם מצב בו הרופאים בבתי החולים של הדסה מבצעים כיום עבודה אשר ייתכן ולא מבוטחים בגינה. ככל שנושא זה לא יוסדר, לרופאי הדסה לא תהיה ברירה ולא יוכלו לקיים את עבודתם כסדרה".

בתוך כך, החליט השופט דוד מינץ מבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר את הקפאת ההליכים להדסה. כעת ימונה נאמן לחברה למשך שלושה חודשים בהם בית החולים יהיה מוגן מנושיו וייכנס להליך הבראה. נאמן החברה יהיה רשאי לפתוח לדיון מחדש את הסכמי העסקת העובדים צעד ממנו חוששים עובדי הדסה, ועלול להוביל להחרפת מאבקם ולהצטרפות בתי חולים נוספים בארץ לשביתת הזדהות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום