סוכרת: תנו סיכוי לרפואה סינית

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, צמחי מרפא סיניים עשויים להוריד את הסיכון לסוכרת בערך בשליש, וניתן להשוות תרומה זו לתועלת הקיימת בתרופות מרשם קונבנציונליות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צמחי מרפא עשויים להביא להפחתת ההתקדמות לסוכרת, כך עולה ממחקר שנערך בקרב חולים עם הפרעה בסבילות לסוכר במחקר אקראי בסין. תוצאות העבודה פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. מדובר במחקר הראשון שמצא כי צמחי מרפא סיניים עשויים להפחית את ההתקדמות ממצבי קדם-סוכרת לסוכרת, וייתכן כי מדובר באפשרות חדשה לטיפול בסוכרת.

במחקר השתתפו 420 בני אדם עם הפרעה בסבילות לסוכר מ-11 מרכזי טיפול בסין. הם חולקו באקראי לשתי קבוצות: באחת מהן נטלו המשתתפים קפסולה בשם Tianqi הכוללת שילוב של עשרה צמחי מרפא סיניים; בקבוצה השנייה ניתן פלסבו במשך 12 חודשים.

מבחן העמסת סוכר בוצע כל שלושה חודשים להערכת התפתחות סוכרת או חזרה לסבילות סוכר תקינה. בנוסף, כל המשתתפים קיבלו הדרכה דומה לשינוי אורחות חיים. התוצאה האחרונה במחקר כללה את ההתקדמות אם התרחשה, מהפרעה בסבילות לסוכר לסוכרת מסוג 2, תוך ניטור מדד מסת הגוף, משקל הגוף ותופעות לוואי.

החוקרים מצאו כי הטיפול ב-Tianqi הפחית את הסיכון לסוכרת בקרוב לשליש, בהשוואה לפלסבו, לאחר תקנון לגיל ומין. שיעור המשתתפים עם סבילות תקינה לסוכר לאחר 12 חודשי טיפול פעיל או פלסבו עמד על 63.1% (125 חולים) ו-46.6% (89 חולים), בהתאמה. 36 משתתפים בקבוצת ההתערבות (18.18%) ו-56 משתתפים בקבוצת הפלסבו (29.32%) פיתחו סוכרת.

מהממצאים עלה כי צמחי מרפא סיניים היו דומים לחלק מהטיפולים התרופתיים בהפחתת התקדמות לסוכרת מסוג 2. לדוגמה, מהתוצאות עלה כי Tianqi דומה ביעילותו לאקרבוז (25%) ומטפורמין (31%). אף שלא נערכה השוואה ישירה בין Tianqi לבין תרופות מרשם לטיפול בסוכרת, מהנתונים עולה כי לצמחי מרפא סיניים השפעה דומה למטפורמין.

החוקרים כותבים כי הנתונים המבטיחים צפויים לעודד מחקרים נוספים להערכת התועלת של צמחי מרפא סיניים במניעה וטיפול בסוכרת, הן בסין והן במערב.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה סינית וסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום