מום במיתרי הקול: התשמע קולי

(0)
לדרג

בית חולים קפלן: מכשיר מיוחד יעזור ליולדת טרייה לשמוע את הבכי של תינוקה, שנולד עם מום במיתרי הקול. זאת עד שינותח בגיל של שלושה חודשים

מאת: מערכת zap doctors

לפני כשבוע ילדה אננא, עובדת מחלקת ילדים בבית חולים קפלן את תינוקה השישי במשקל 3.400 קילוגרמים. במהלך הלידה אובחן מום נדיר של מיתרי קול המחוברים לכל אורכם בקרום ללא אפשרות כלל להפקת קול או בכי. צוות קלינאיות התקשורת חיבר את התינוק למשדר ייחודי שפותח במיוחד עבורו ובעזרתו תוכל האם לשמוע האם הוא מנסה לבכות כי הוא עייף, צמא או רעב.

ד"ר יצחק פוריה, מומחה אף אוזן וגרון בקפלן, הסביר כי מיתרי הקול אמורים להיפתח בשלב העוברי על מנת להכניס ולהוציא אוויר ולהפיק קול. "במקרה זה, בשל מום נדיר נשארו מיתרי הקול מחוברים לכל אורכם בקרום עבה האמור להיפתח בשלב העוברי. במזל רב התאפשרה כניסה ויציאה של אויר שמנעה מצוקה נשימתית וסכנת חיים במהלך הלידה אך זאת ללא כל יכולת להפקת צליל או קול", הוא הסביר. "בעוד כשלושה חודשים, כאשר יגדל מעט, נבצע הליך כירורגי שנועד להפריד את המיתרים כדי שיוכל להפיק לראשונה קול בכוחות עצמו".

בשלב זה נכנסה לפעילות פנינה יקיר, קלינאית תקשורת ואחראית מכון השמיעה בקפלן, שעל פי דרישותיה המדוקדקות ייצרה חברת מדטכניקה אורתופון משדר אלחוטי בעל הגברה מקסימלית הנסמכת על איתור תזוזה עדינה בשני מיתרי הקול שמתריע להורים על ידי צפצוף או רטט.

"מתוך הבנה לצורך והרצון של ההורים לדעת מתי תינוקם רוצה לבכות כי הוא רעב, צמא או עייף, אך אינו יכול לעשות זאת, יוצר משדר מיוחד בעל רגישות גבוהה ביותר עם מיקרופון ייעודי שמנטרל צפצופים מיותרים", היא מסבירה.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון - ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום