הצלחה: בת 15 שבה לראות

(0)
לדרג

נערה שהגיעה לבי"ח בני ציון התלוננה שהיא לא רואה בעין אחת, ואובחנה כסובלת ממחלה נדירה, ובדרך לעיוורון. לאחר טיפול מוצלח, שוחררה כשהיא רואה בשתי עיניה

מאת: מערכת zap doctors

רופאי בית חולים בני ציון הצליחו השבוע להציל את מאור עיניה של נערה בת 15, אשר הגיעה לחדר המיון בבית החולים והתלוננה כי איננה רואה באחת מעיניה.

בתום סדרת בדיקות מקיפה, התברר כי הנערה סובלת ממחלה נדירה, ואף התעורר החשש כי היא תאבד את הראייה גם בעין השנייה. הנערה עברה סדרת בדיקות כולל בדיקת קרקעית העין וניקור מותני בכדי לאבחן את הגורם להידרדרות בראייתה. במהלך הבדיקות התברר כי היא סובלת מדלקת לא זיהומית של עצבי הראייה - נויריטיס אופטית (Optic neuritis), מחלה שבה הראייה נפגעת בעקבות מתקפה של מערכת החיסון על עצב הראייה.

בתום סדרת הבדיקות וההתייעצות הרב מקצועית, הנערה טופלה בסטרואידים במינון גבוה, אך נוכח העובדה שחלה ההידרדרות במצבה והיא החלה לאבד את ראייתה גם בעין השנייה, נערכה התייעצות נוספת, שבה נטלו חלק גם מומחים מבית חולים הדסה ירושלים, בית חולים איכילוב ותל השומר והוחלט בהמלצת אימונולוג הילדים במרכז הרפואי בני ציון פרופ' משנה אהרון קסל, על טיפול בפלסמה פרזיס, תהליך שבמהלכו סונן הדם של המטופלת והוצאו החלבונים אשר גרמו למחלתה.

לדברי מנהל היחידה לאשפוז יום ילדים ונוירולוג ילדים במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר יעקב גניזי, כבר לאחר הטיפול הראשון החלה לראות צללים, תגובה מדהימה בקצב ההחלמה. לאחר מספר ימי טיפול אינטנסיבי מצבה של הנערה החל להשתפר והיא חזרה לראות בהדרגה, עם שיפור משמעותי מדי יום. השבוע היא שוחררה לביתה תוך המשך מעקב רפואי קפדני במרפאות בית החולים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עיניים לילדים ופזילה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום