כל המידע הרפואי - ברשת אחת

(0)
לדרג

משרד הבריאות משיק בימים אלה פרויקט שיתוף מידע שאמור לשפר את איכות הטיפול ואת התקשורת בין קופות החולים לבתי החולים. אך האם המידע שלנו בטוח?

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות משיק מערכת שיתוף מידע רפואי, באמצעות רשת תקשורת סגורה ומאובטחת, המאפשרת שיתוף והעברת מידע בין קופות החולים ובתי החולים.

באמצעות המערכת, מסבירים במשרד הבריאות, יוכל המטפל להתעדכן במידע רפואי באופן ישיר ומהיר. יהיה קל יותר לקבל מידע בעת פנייה לחדר מיון של חולים מורכבים, ובמצבי חירום בהם המטופל מתקשה או לא מסוגל למסור מידע בעצמו.

במשרד הבריאות מקווים כי העברת המידע תסייע לצמצום טעויות באבחון ובטיפול הנובעות מהיעדר מידע מלא, ולקבלת החלטות קליניות טובות יותר. שיתוף המידע עשוי לצמצם חזרה על בדיקות מיותרות, ובכך ימנע סבל, אי-נעימות ואף נזק, כמו למשל חשיפה מיותרת לקרינה.

במשרד מדגישים כי בתכנון הפרויקט וביישומו ניתן דגש רב להגנה על פרטיות המידע ולאבטחת המידע, כדי להבטיח את זכויות המטופלים ופרטיותם; הצפייה אפשרית על ידי הצוות המטפל בלבד, בהתאם להרשאות קיימות בהתאם לפרופיל ולתפקיד במוסד הרפואי. הצפייה מוגבלת לזמן הביקור בבית החולים. לרופאים ובעלי תפקידים מיוחדים מתאפשר פרק זמן מוגדר גם לאחר השחרור, לצורך השלמת הטיפול והרישום.

מבחינה תשתיתית, לא מדובר במאגר מידע מרכזי. "המידע עובר מהאתרים המחוברים באמצעות רשת ייעודית ומאובטחת עם הגנה מרכזית, בצורה מוצפנת מקצה לקצה בטכנולוגיות מתקדמות", נמסר ממשרד הבריאות.

חוששים? כך תגנו על המידע שלכם

חלק מהמידע יוגדר כחסוי, ובכל מקרה למבוטח קיימת אפשרות לבקש לצאת מהרשת, כך שהמידע לגביו לא יהיה זמין ברשת שיתוף מידע. קיימת אפשרות לבקש לצאת מהרשת, על ידי הגשת בקשה בסניף קופת חולים, ועבור חיילים על ידי פנייה למוקד הרפואי "מקול הלב". הבקשה תבוצע בתוך 30 יום מעת הגשתה כדין.

לפי משרד הבריאות, היציאה מהרשת לא מומלצת ותמנע העברת מידע בין הארגונים, פרט להעברת סיכום ביקור בבית חולים לקופת החולים המבטחת כפי שעובר כיום בעותק נייר.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום