לא צחוק: קומיקאים נוטים לפסיכוזה

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש אישיותם החריגה של קומיקאים מצחיקה אנשים אולם גם עלולה לגרום להפרעה פסיכוטית ודיכאון. גם שחקנים סובלים מהבעיה אולם בשיעורים נמוכים יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לא משעשע: לקומיקאים נטייה להפרעת אישיות פסיכוטית, כנראה בשל מבנה האישיות הייחודי שלהם כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש ינואר בכתב העת British Journal of Psychiatry. עם זאת, היתרון הוא שאישיות חריגה עשויה להיות הסוד ליכולת להצחיק אחרים.

לצרכיי המחקר גויסו כ-500 קומיקאים ממועדוני קומדיה, סוכנויות ואיגודים של קומיקאים, בעיקר מבריטניה, ארצות הברית ואוסטרליה.

המשתתפים השלימו שאלון ברשת האינטרנט שנועד לבחון תכונות פסיכוטיות בנבדקים בריאים. את השאלון מילאו גם 364 שחקנים מקצוע נוסף הכולל הופעה בפני קהל ששימשו כקבוצת ביקורת. החוקרים השוו את התשובות לשאלונים בין הקומיקאים והשחקנים וגם עם קבוצה כללית של 831 משתתפים שעבדו בעבודות אחרות.

בקומיקאים תועדו מדדים גבוהים יותר משמעותית, בהשוואה לקבוצת הכללית, בכל ארבע התכונות של הפרעות אישיות פסיכוטיות אמונה בטלפתיה ואירועים פארא-נורמאליים; הסחת דעת בקלות וקושי בריכוז מחשבות; יכולת ירודה לחוש הנאה חברתית וגופנית, כולל הימנעות מאינטימיות ונטייה לפעילות אימפולסיבית, אנטי-סוציאלית.

בקומיקאים תועדו מדדים גבוהים יותר בחוסר היכולת ליהנות, בהתנהלות אימפולסיבית ומאפייני דיכאון - תכונות די דומות להפרעה דו-קוטבית, הנפוצה בקומיקאים.

גם בקרב שחקנים תועדו הבדלים בהשוואה לקבוצה הכללית, עם מדדים גבוהים יותר בשלוש מהתכונות הללו, אך ללא הבדלים בחוסר יכולת ליהנות מפעילות חברתית וגופנית.

החוקרים מאמינים כי מבנה האישיות הייחודי של קומיקאים עשוי להסביר את היכולת שלהם לשעשע אחרים.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה - אבחון וטיפול נפשי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום